Jak często wymieniasz swój smartfon? Coraz więcej osób trzyma się tego samego modelu przez ponad trzy lata

Cykl życia smartfonów w Polsce wyraźnie się wydłuża. Obecnie 35% Polaków korzysta ze swoich smartfonów od ponad dwóch lat, jak wynika z badania Smart Barometer przeprowadzonego przez IQS dla bolttech. Jednocześnie znaczna liczba użytkowników wyraża chęć częstszego uaktualniania swoich urządzeń, potencjalnie co roku. W związku z tym trend rynkowy może przesunąć się w stronę elastycznych opcji użytkowania, takich jak leasing.

Jak często wymieniasz swój smartfon? Coraz więcej osób trzyma się tego samego modelu przez ponad trzy lata

zdjęcie: Roman Samborskyi / / Shutterstock

Prawie trzy czwarte posiadaczy smartfonów (73%) korzysta z jednego urządzenia dziennie, podczas gdy 28% ma dwa lub więcej. Preferowane smartfony działają głównie na systemie Android (86%), a 12% Polaków wybiera urządzenia z systemem iOS.

– Jedna trzecia Polaków deklaruje, że ich telefon ma wartość przekraczającą 1000 zł, a pozostali twierdzą, że jest on wart mniej. Wskazuje to, że większość Polaków posiada stosunkowo ekonomiczne smartfony, a flagowe modele, mimo że są pożądane, stanowią nadal niewielką część zakupów – zauważa agencji Newseria Przemysław Kuraczyk, dyrektor ds. rozwoju biznesu w IQS.

Raport Smart Barometer wskazuje, że słuchawki bezprzewodowe należą do najbardziej pożądanych akcesoriów powiązanych ze smartfonami (55%). Już 43% łączy swoje telefony z telewizorami, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu z zaledwie 1% w 2022 r. Podobny trend wzrostu jest widoczny w integracji smartfonów z systemami samochodowymi (32% w porównaniu z 1% trzy lata temu).

– Smartfony są coraz bardziej integralną częścią naszego codziennego życia, ponieważ są połączone z różnymi urządzeniami, których regularnie używamy, a coraz popularniejsze jest łączenie smartfonów z telewizorami lub samochodami. Ponadto obserwujemy, że smartfony stają się naszymi głównymi centrami rozrywki, a różnica między najnowszym badaniem a poprzednim jest znacząca – podkreśla Anna Kozłowska-Pietraszko, dyrektor ds. marketingu i strategii w bolttech.

Użytkownicy smartfonów nadal rzadko decydują się na dodatkowe usługi bezpieczeństwa. Najpopularniejszym wyborem jest ochrona przed uszkodzeniem (20%), następnie rozszerzona gwarancja na wypadek awarii (15%) i oprogramowanie antywirusowe (6%). Ponad połowa użytkowników (64%) nie korzysta z żadnych dodatkowych usług.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *