Zakup nieruchomości to emocjonalna, ale również przemyślana decyzja, której podjęcie może trwać miesiącami lub nawet latami. Nierzadko pierwszy kontakt klienta z marką jest nieuświadomiony. W trakcie drogi do finalnej konwersji – czyli zakupu – użytkownicy mają wiele takich interakcji, a sama akcja zakupu zazwyczaj jest zwieńczeniem całego tego procesu. Klasyczny lejek marketingowy obejmuje trzy kluczowe etapy: świadomość, rozważanie i zakup. Chociaż wiele działań w marketingu cyfrowym koncentruje się na generowaniu jak największej liczby leadów i działań związanych z ofertami, aktywności z wcześniejszych etapów lejka często są pomijane lub niedoszacowane w strategiach medialnych w sektorze nieruchomości. Dowiedz się, dlaczego oraz jak budować świadomość marki w branży nieruchomości! W poniższym artykule dzielą się swoją wiedzą eksperci z SalesTube.
O czym przeczytasz w tym artykule?
- Pomijasz budowanie świadomości marki? Popełniasz błąd!
- Dlaczego klienci „tylko oglądający” także są istotni?
- Dlaczego warto budować świadomość marki?
- Etapy, które przechodzi klient na ścieżce zakupowej
- Nie deweloper ani agent, lecz zaufany doradca pozyskuje klienta
- W jakich kanałach możemy „wychowywać” (lojalizować) klienta?
- Narzędzia do analizy i optymalizacji ruchu
- Świadomość marki w branży nieruchomości – podsumowanie
Pomijasz budowanie świadomości marki? Popełniasz błąd!
To błąd, ponieważ obecny rynek nieruchomości jest niezwykle konkurencyjny. Przedsiębiorcy oraz profesjonaliści mają za zadanie zdobycie lojalnych klientów, którzy nie tylko dokonają zakupu, ale również staną się ambasadorami usług, z których skorzystali. Kluczowym elementem osiągnięcia tego celu jest inwestycja w świadomość marki.
W kontekście budowania długotrwałych relacji z klientami, zrozumienie znaczenia poszczególnych etapów lejka sprzedażowego, w tym roli osób „tylko oglądających oferty”, staje się niezbędne.
Dlaczego klienci „tylko oglądający” także są istotni?
Choć na początku tzw. window shopperzy mogą wydawać się mniej istotni, to właśnie oni odgrywają kluczową rolę w przyszłym procesie sprzedażowym. Chociaż często nie dokonują zakupu natychmiast, mogą wrócić po pewnym czasie. Należy szczególnie obserwować tę grupę, zwłaszcza w okresach, gdy presja zakupowa związana z ograniczoną dostępnością nieruchomości jest mniejsza. Procesy decyzyjne stały się dłuższe. Rynek powrócił do stanu, w którym decyzja o zakupie nieruchomości za miliony nie podejmowana jest “od ręki”.
Klienci mają więc więcej czasu na etap „tylko oglądam” oraz lepsze zrozumienie swoich potrzeb i preferencji. W związku z tym podejmują bardziej świadome decyzje. Użytkownik, który przeszedł przez wszystkie etapy lejka po kolei, ma większe szanse na konwersję niż ten, którego namawiamy do zakupu bez przedstawienia mu szerszego kontekstu. A tym kontekstem jest świadomość marki. Czy twoi potencjalni klienci wiedzą, kim jesteś? Jaka jest twoja oferta? Co wyróżnia was jako markę?
Co więcej, „tylko oglądający” mogą stać się źródłem cennych informacji, a nawet opinii oraz feedbacku, które pomagają w optymalizacji oferty. Analiza zachowań osób przeglądających ogłoszenia dostarcza wiedzy na temat trendów i preferencji na rynku. Dodatkowo pozwala lepiej zrozumieć potrzeby klientów i dopasować ofertę do ich oczekiwań. Dotarcie do osób z górnych etapów lejka umożliwia również wyprzedzenie konkurencji. Firmy, które inwestują w marketing na wczesnym etapie, mają większe szanse na pozyskanie klientów zanim uczyni to konkurencja.
Chociaż praca na dolnych etapach lejka wydaje się bardziej efektywna, ponieważ bezpośrednio przekłada się na przychody, optymalizacja działań na wyżs