Zakupy za używane ubrania. Carrefour da bon na 10 zł za 10 sztuk odzieży

Carrefour płaci za używane ubrania. Wystarczy oddać 10 sztuk odzieży, butów czy akcesoriów żeby otrzymać e-kupon o wartości 10 złotych na zakupy w sklepach francuskiej sieci. Akcja, której celem jest pobudzenie drugiego obiegu na rynku odzieży – informuje sieć.trwa do 30 kwietnia. Zdjęcie

Carrefour za 10 sztuk używanej odzieży wręczy klientowi bon na zakupy o wartości 10 zł /123RF/PICSEL

Carrefour za 10 sztuk używanej odzieży wręczy klientowi bon na zakupy o wartości 10 zł /123RF/PICSEL Reklama

Carrefour zwraca uwagę, że w ciągu ostatnich lat coraz więcej odzieży i akcesoriów trafia do śmieci. W ciągu 15 lat o 35 proc. spadła używalność ubrań. Coraz częściej trafiają one do koszy po 7-10 założeniach. Przemysł fast fashion, którego założeniem jest szybkie projektowanie i wytwarzanie ubrań lub obuwia przy radykalnym cięciu kosztów ich produkcji, jest odpowiedzialny za prawie 10 proc. globalnej emisji dwutlenku węgla.

Druga akcja trwa dłużej

Pierwsza edycja akcji Carrefoura i marki Ubrania Do Oddania została zorganizowana we wrześniu 2023 roku. Wówczas w ciągu dwóch tygodni zebrano ponad 4 tony odzieży. Druga ogólnopolska zbiórka używanej odzieży potrwa dwa razy dłużej – do 30 kwietnia. W ramach akcji, klienci Carrefoura mogą przynieść do wyznaczonych hipermarketów niechciane, ale nadające się jeszcze do użytku ubrania, buty i akcesoria. Tam, przy punktach obsługi klienta, znajdą kartonowe pudła na używaną odzież. 

Reklama

Jak zapewnia sieć, procedura jest prosta – wystarczy włożyć niepotrzebne rzeczy, a jeśli będzie ich co najmniej 10 sztuk, klient otrzyma e-kupon o wartości 10 zł uprawniający do zakupów w sklepach Carrefour. Dodatkowo za każdy kilogram zebranej odzieży, marka Ubrania Do Oddania przekaże 1 zł na rzecz Fundacji „Las na zawsze”. 

Gospodarka cyrkularna używanych ubrań

Odzież zebrana w ramach inicjatywy jest sortowana i wraca do obiegu, co przyczynia się do redukcji odpadów i wspiera ideę zero waste. 

– Spotkała się ona z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony klientów, którzy sami dopytują o tę akcję. Jest to dla nas dowód na to, że zrównoważony rozwój i gospodarka cyrkularna mogą iść w parze z codziennymi działaniami każdego z nas – mówi Sylwester Mroczek, menedżer rozwoju działu formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska. 

W Europie sektor odzieżowy – po budownictwie, transporcie i żywności – emituje najwięcej CO2. Eksperci ostrzegają, że brak zmian doprowadzi w 2030 roku w branży modowej do podwojenia emisji.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Gwiazdowski mówi Interii. Odc. 74: Flipper. Wróg publiczny numer jeden? INTERIA.PL

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *