Polska wieś z dostępem do metra. Budowa skończy się za dwa lata

Licząca 131 mieszkańców wieś Mory będzie mogła wkrótce korzystać z metra. Leży tuż pod Warszawą i blisko granicy wsi budowana jest krańcowa stacja nowej linii. Będzie to pierwsza w Polsce wieś, która otrzyma bezpośredni dostęp do podziemnej, stołecznej kolejki. Zdjęcie

Po zakończeniu prac nad linią M2 możliwy będzie komfortowy dojazd do stolicy. Metrem będzie można dotrzeć do samego centrum Warszawy albo na drugą stronę Wisły /123RF/PICSEL

Po zakończeniu prac nad linią M2 możliwy będzie komfortowy dojazd do stolicy. Metrem będzie można dotrzeć do samego centrum Warszawy albo na drugą stronę Wisły /123RF/PICSEL Reklama

C1 Karolin jest ostatnią stacją linii M2 łączącej Wilanów z Bemowem. Jak dowiadujemy się ze strony metro.waw.pl, trwa budowa trzeciego odcinka linii. Karolin jest usytuowana w rejonie skrzyżowania ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej. “Będzie elementem węzła komunikacyjnego z parkingiem P&R, pozwoli na przejmowanie ruchu do Warszawy z kierunku zachodniego” – czytamy na stronie metra. 

Wieś na obrzeżach Warszawy

Jak obliczono, C1 Karolin jest oddalona niespełna 600 metrów od granicy administracyjnej Morów. Po zakończeniu prac nad linią M2 możliwy będzie komfortowy dojazd do stolicy. Metrem będzie można dotrzeć do samego centrum Warszawy albo na drugą stronę Wisły. Na razie wykorzystywany odcinek liczy 18 stacji i 19 kilometrów. Łączy dzielnicę Bemowo na lewym brzegu rzeki z Targówkiem na prawym brzegu. 

Reklama

Linia metra M2 budowana jest od 2009 roku. Jej kolejne stacje otwierano w 2015, 2019, 2020 i 2022 roku. Trzy planowane stacje na Bemowie – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – będą ostatnimi, kończącymi budowę drugiej linii. Ich ukończenie planowane jest w 2026.

Metro będzie miało pięć linii

Do 2050 roku, w Warszawie, mają powstać trzy nowe linie metra. Jeśli tak się stanie, ponad połowa mieszkańców stolicy będzie mieszkać w niedalekiej odległości od którejś ze stacji – zakłada przedstawione przed rokiem nowe studium rozbudowy transportu szynowego w stolicy. Plan warszawskiego transportu zakłada zwiększenie liczby stacji metra z 39 do 103 i wydłużenie długości torów z 42 do 113 km. 

Dostęp do tego środka transportu będzie miała większość dzielnic miasta. Wyjątkiem będzie Wawer i Rembertów. Linia 4 połączy Tarchomin z Wilanowem a linia 5 Szamoty z Gocławkiem. Jak poinformowano, w związku z rozbudową połączeń, z 35 min do 18 min skróci się czas przejazdu z Tarchomina do Centrum. Z Wilanowa na plac Zawiszy – z 36 min do 25 min.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Ekonomista o wolnej Wigilii: To nie są potężne straty dla gospodarki RMF

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *