Kaufland, podobnie jak Allegro czy Amazon tworzy platformę sprzedażową, za pośrednictwem której będzie oferował klientom produkty zewnętrznych sprzedawców. Gotowość współpracy z siecią wyraziło już ponad 2 tysiące firm. Każda z nich będzie miała dostęp do wszystkich rynków, gdzie działa Kaufland Global Marketplace. Platforma rusza 7 sierpnia pod domeną kaufland.pl.
/123RF/PICSEL
Kaufland działa w Polsce 23 lata i liczy 245 marketów. Przez cały ten czas prowadził działalność stacjonarną. – Jako firma otwarta na innowacje idziemy o krok dalej i wkrótce zaoferujemy konsumentom dostęp do szerokiej gamy produktów z różnych kategorii również w przestrzeni online, a sprzedawcom z Polski zapewnimy dostęp do atrakcyjnego, polskiego i międzynarodowego kanału dystrybucji, który otworzy im drogę do rozwoju biznesu – mówi cytowany przez portalspożywczy.pl prezes Kaufland Polska, Michał Łagunionek.
Kilka kategorii i form płatności
Z informacji opublikowanej przez Kaufland wynika, że kupujący będą mogli znaleźć na platformie asortyment w kilku kategoriach. Będą nimi: dom, kuchnia i gospodarstwo domowe, elektronika, ogród i majsterkowanie, niemowlęta i dzieci, a także sport i moda. Kaufland Marketplace będzie współpracowała z zewnętrznymi sprzedawcami detalicznymi – dużymi i małymi. Kupujący otrzymują bezpośrednio od nich zamówione produkty. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących przedmiotu lub zamówienia wsparcie zapewni obsługa klienta Kaufland za pośrednictwem infolinii lub formularza kontaktowego.
Reklama
Dostęp do platformy będzie możliwy w przeglądarce, a także poprzez aplikację mobilną sieci. Na stronie, oprócz ceny i szczegółów oferty, klienci znajdą informacje na temat sprzedawcy. Kupujący będą mogli korzystać z kilku metod płatności, takich jak BLIK, zapłata kartą płatniczą, przelew bankowy online, zakup na fakturę VAT, a także opcja kupna na raty.
Globalna współpraca
Na stronie internetowej sieć zachęca do współpracy. Zapewnia, że handel za pośrednictwem Kaufland Global Marketplace “nie wiąże się z żadnymi ukrytymi kosztami: do comiesięcznej opłaty podstawowej dochodzą jedynie prowizje od sprzedaży”. Na przykład na komputery i elektronikę wynosi ona 4 proc., na AGD 7 proc., a na perfumy 8 proc. Każdy nowo zarejestrowany otrzyma trzymiesięczny bezpłatny dostęp do platformy i będzie mógł przez ten czas sprzedawać produkty bez prowizji.
Trzy tygodnie przed inauguracją, na polskiej platformie zarejestrowanych jest ponad 2 tys. sprzedawców detalicznych. Każdy z nich będzie miał dostęp do wszystkich kanałów Kaufland Global Marketplace i 56 milionów potencjalnych klientów. Polska będzie czwartym krajem, w którym powstanie platforma sprzedażowa. W pozostałych – w Niemczech, Czechach i na Słowacji – działalność prowadzi już 11 tys. detalistów, 13 milionów osób posiada aplikację Kaufland, a 16 milionów korzysta z Kaufland Card.
Miesiąc po Polsce Kaufland planuje uruchomić platformę sprzedażową w Austrii.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Szczerze o pieniądzach