Co najmniej 27 milionów osób zetknęło się przynajmniej raz z naszymi reklamami w telewizji w tym roku. Historie Anki, Ewy i nowej rodziny, która zmieniła życie pewnej willi miejskiej od 21 sierpnia mieli okazję poznawać w różnych odsłonach również w internecie. Tradycyjnie 24 grudnia nasza kampania wraca do TV, by po raz kolejny opowiadać historie o tym, jak domy znajdują swoich ludzi, a ludzie swoje wymarzone domy.
Przygotowana w tym roku kampania telewizyjna była drugą odsłoną dobrze przyjętej przez widzów i nagradzanej w środowisku branżowym tzw. platformy randkowej. Przez 9 tygodni począwszy od 21 sierpnia widzowie mieli okazję poznawać nowych bohaterów. Historie o tym, jak odnajdują swoje nowe miejsce na ziemi zaczerpnięte zostały z tegorocznego badania dobrostanu mieszkańców Polski. Pojawiły się w głównych stacjach ogólnopolskich oraz 155 stacji należących do brokerów telewizyjnych.
Efekty letnej kampanii
Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie dłuższych form reklam – 30 s i 15 s. Pozwoliły one na bardziej kompleksowe przedstawienie przekazu i stworzenie przekonującej narracji.
Podczas trwania kampanii, przekaz Otodom dotarł do odbiorców aż 775 566 000 razy. Kampania ta została obejrzana co najmniej raz przez 27 milionów osób.
Reklamy Otodom pojawiały się podczas ważnych i powszechnie oglądanych transmisji sportowych. Pojawiły się również obok popularnych seriali telewizyjnych, takich jak „M jak miłość”, „Twoja twarz brzmi znajomo”, „The Voice of Poland”, „Milionerzy” czy „Koło Fortuny”.
Średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na osobę wynosiła 28 razy.
Tegoroczna kampania została także wyróżniona w kategoriach „Kampania” oraz „Video TV/KINO”. w ogólnopolskim konkursie niezależnej kreacji Kreatura. Konkurs wyróżnia nieszablonowe i odpowiadające najnowszym trendom konsumenckim kampanie reklamowe.
Moc platformy Otodom „Znajdź dom, który Ci odpowiada” kryje się w prawdzie, w emocjach, a te które towarzyszą decyzji o wyprowadzce, są dla każdego zupełnie inne. Udowodniliśmy to w naszej kampanii przedstawiając historie trzech różnych grup docelowych – młodych dorosłych, rodzin z dziećmi i przedstawicieli pokolenia silversów. Pozytywny odbiór kreacji, a także branżowe wyróżnienia dowodzą, że Polacy czekają na takie opowieści i identyfikują się z nimi. Taka sytuacja jest zawsze korzystna dla marki, bo choć budowanie jej pozycji przez emocje trwa dłużej, to nawiązana z konsumentami więź, jest znacznie trwalsza.
Radosław Dudzic, Creative Group Head z agencji Leo Burnett, która współtworzyła kampanię
Plany na zimowe wzmocnienie marki
Nie spoczywamy na laurach. W wigilię wracamy do telewizji – tradycyjnie już wtedy, kiedy Polacy oglądają „Kevina samego w domu”.
Kampania została zaplanowana na cztery miesiące, od 24 grudnia do 24 marca. W tym czasie chcemy dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców w tym widzów głównych stacji takich jak TVN, TVP 1 i 2, Polsat. Pojawimy się też w wielu stacjach tematycznych np. TVN7, TVN24, TVP Info, TV Puls, Czwórka TTV, Polsat News, TVP Seriale.
Otodom wraca z silną kampanią, wzorem wcześniejszych miesięcy, będąc niekwestionowanym liderem kategorii nieruchomości w Telewizji i Internecie. Komunikacja została zaplanowana w taki sposób, aby dotrzeć do wszystkich segmentów zainteresowanych ofertą Otodom, a zarazem wykorzystać siłę i skalę medium jakim jest Telewizja. Doświadczenia z wcześniejszych lat pokazały również, że towarzysząc rodzinom w ich rytuałach i stając się jednym z ich elementów, marka może wyróżnić się na tle innych w świątecznych blokach reklamowych.
Maciej Świątek, dyrektor domu mediowego Mindshare
Liczby nie kłamią, początek roku to czas zakupów mieszkaniowych
Nowy rok sprzyja planom zakupowym, pisaliśmy o tym już tu: Nowe mieszkanie? Nowy Rok mobilizuje Polaków do poszukiwań.
Potwierdzają to również dane z tego roku. Liczba wyświetleń naszej strony w tygodniu pomiędzy 2 a 8 stycznia 2023 r. była o 80% wyższa niż w tygodniu poprzedzającym Wigilię minionego roku (19-24 grudnia). Dlatego już dziś warto zastanowić się nad tym, czy nie jest to dobry czas na przedświąteczne porządki w ogłoszeniach. Być może dobrą strategią będzie zaplanowanie działań marketingowych, które wzmocnią ich widoczność w tym okresie. Szczególnie, że wspierać je będzie zimowa odsłona kampanii Otodom.
Zobacz również najnowszy Magazyn Lighthouse #9 – Bezpieczny Kredyt 2% pod lupą