Trzy nowe spoty będzie można oglądać w telewizji już od 21 sierpnia. Kampania reklamowa Otodom potrwa dziewięć tygodni i będzie emitowana w największych polskich mediach. Inspiracje dla nowej odsłony „platformy randkowej” Otodom zaczerpnięte zostały z tegorocznego badania dobrostanu mieszkańców Polski. Po raz kolejny domy znajdują swoich lokatorów, jeszcze trafniej odpowiadając na ich potrzeby.
O czym przeczytasz w tym artykule?
- Gdzie spotykają się domy i ludzie
- Więcej niż tylko reklama
- Tak różne, jak różne są potrzeby pokoleń
Gdzie spotykają się domy i ludzie
Najnowsza kampania Otodom opowiada historie z życia wzięte. Powstała we współpracy z agencją Leo Burnett, która po raz kolejny znalazła receptę na to, jak łączyć domy i ludzi w sposób odpowiadający aktualnym nastrojom i wyzwaniom coraz bardziej różniących się pod względem potrzeb pokoleń mieszkańców Polski. Znów poznamy perspektywę domów i mieszkań – tych dużych, małych, starych i nowych. One również w poszukiwaniu „drugiej połówki” są głosem naszych czasów.
Na przestrzeni ostatnich kilku lat świat się bardzo zmienił, zmieniły się realia, w których żyjemy. Wydaje nam się, że przyzwyczailiśmy się, przestawiliśmy zwrotnicę na nowe tory. I niby wiemy jak funkcjonować po nowemu, znamy zasady, znamy cele, ale w głębi nas pozostaje ta niezaspokojona tęsknota do oswojenia rzeczywistości na nasz własny sposób. A właśnie w domu, który traktujemy jak azyl, potrzeba ta jest najsilniejsza. Wyzwaniem było przekazanie tego w 30 sekund.
Tomasz Kartasiński, Senior Art Director Leo Burnett
Dzięki pogłębionym badaniom nad dobrostanem mieszkańców Polski, eksperci Otodom poznali wiele historii, które pokazują, jak umacniać poczucie szczęścia w miejscu, w którym żyjemy.
Więcej niż tylko reklama
“Szczęśliwy dom”, w ramach którego zrealizowano badanie, to projekt zapoczątkowany w czasie pandemii w 2021 roku. Jego celem jest wzmacnianie pewności ludzi w zakresie podejmowania świadomych i trafnych decyzji na rynku nieruchomości. W najnowszej, trzeciej edycji, na podstawie deklaracji reprezentatywnej grupy blisko 3000 mieszkańców Polski zbadano, co znaczy dla nas szczęście w trudnych czasach. A wnioski z niego posłużyły nie tylko do wielopoziomowej analizy w wydawanych przez Otodom raportach. Stały się także punktem wyjścia dla kreacji nowej odsłony kampanii reklamowej.
Nasza kampania jest czymś więcej niż bardzo dobrze zrealizowanymi reklamami. Przyświeca nam idea polepszania nastrojów ludzi, skłaniania do refleksji, że dom, w którym mieszkamy, jest miejscem, agregującym nasze emocje. Własne cztery kąty to azyl, w którym, jeśli chcemy, możemy czuć się szczęśliwi. Historie tegorocznej kampanii są różne, ale mamy nadzieję, że większość widzów znajdzie w nich część siebie lub jakiegoś aktualnego etapu w swoim życiu. Wierzę, że nasze opowieści będą dla nich inspiracją i motywatorem do brania sprawy we własne ręce. Każdy z nas jest zdolny do zmiany na lepsze, ale musimy to szczęście sami sobie wypracować.
Anna Adrian, Head of Marketing Otodom
Zobacz raport: Szczęśliwy dom. Badanie dobrostanu mieszkańców Polski | 2023
Tak różne, jak różne są potrzeby pokoleń
Każda opowieść jest inna i pokazuje pierwsze spotkanie nowego lokatora z domem. Te pierwsze wrażenia wcale nie są oczywiste. Każdy bohater musi otworzyć się na nowe, powoli oswajać cztery kąty, odkrywać atuty mieszkania czy domu, których nie widać od razu. Dzięki badaniu „Szczęśliwy dom” powstała narracja skierowana do trzech różnych grup odbiorców: młodych dorosłych; rodzin z dziećmi oraz tzw. silversów. Spoty powstały w rzeczywistych lokalizacjach. Była to stara kamienica z duszą, mieszkanie w bloku i dom. ZOBACZ
To duże emocje i ważne w życiu każdego chwile – zmiana miejsca zamieszkania. Często jedne z najważniejszych niezależnie od wieku. Przedstawienie tego w reklamie, w 30 sekundach, to duże wyzwanie. Trzeba być dobrze przygotowanym, mieć bardzo konkretne założenia i cenić każdą klatkę.
Bartosz Dombrowski, reżyser
Otodom kontynuuje przyjęty w poprzednich latach zabieg kreacyjny polegający na tym, że to domy snują opowieści o swoich lokatorach. Są świadkami ich zmiany, dojrzewania do pewnych decyzji, otwierania się na nowe doświadczenia. Są też adresem, pod którym spełniają swoje marzenia. Za przekucie tej wizji w obraz odpowiadał producent Beniamin Onaszkiewicz z Lucky Luciano Pictures.
Spotom telewizyjnym będą towarzyszyć działania digitalowe oraz PR, a także influencer marketing i kampania w mediach społecznościowych. Oficjalnym startem crossmediowej kampanii będzie pierwsza Otodomówka, czyli nowy format briefingu prasowego z udziałem ekspertów Otodom oraz ambasadorów, w tym Marka Kamińskiego, Joanny Okuniewskiej i Moniki Mrozowskiej. Zakup TV koordynuje dom mediowy Mindshare, za digital odpowiedzialny jest SalesTube. Za komunikację PR marki w mediach odpowiada agencja Linkleaders. Natomiast o kanały social media Otodom dba zespół dotRelations.
ZOBACZ TEŻ POPRZEDNIE SPOTY:
- Zazdrosna Kawalerka
- Samotny Dom
- Artystyczny apartament