Właściciele obiektu turystycznego „Zielone Wzgórze” postanowili sprzedać nieruchomość, w skład której wchodzi restauracja i minibrowar położony w Sulistrowiczkach (woj. dolnośląskie). Za kompleks, który – jak piszą sprzedający – jest „położony w jednym z najpiękniejszych miejsc Polski”, potencjalni nabywcy muszą zapłacić 6,5 mln zł.
/AFP
Na jednym z popularnych internetowych serwisów dotyczących nieruchomości wystawiono na sprzedaż kompleks turystyczny wraz z restauracją i małym browarem. „Zielone Wzgórze” położone jest w Masywie Góry Ślęży we wsi Sulistrowiczki na Dolnym Śląsku.
Minibrowar na sprzedaż. Obiekt funkcjonuje od 10 lat
Z ogłoszenia dowiadujemy się, że na sprzedaż jest kompleks turystyczny składający się z trzech budynków o łącznej powierzchni 516 m kw., usytuowanych na działce o powierzchni ponad 1245 m kw. „Obiekt »Zielone Wzgórze« funkcjonuje nieprzerwanie od 10 lat i w tym okresie stworzył własne rozpoznawalne know-how, które zawdzięcza lokalnej, autorskiej kuchni opartej na produktach lokalnych, rzemieślniczemu browarowi i miejscom noclegowym w otoczeniu zieleni i śpiewu ptaków” – czytamy w ogłoszeniu.
Reklama
Browar znajduje się w dwukondygnacyjnym budynku o powierzchni 137 m kw., który wyposażony jest dodatkowo w pomieszczenie gospodarcze oraz toalety. Z informacji umieszczonych na stronie minibrowaru wynika, że dwa najczęściej wybierane przez klientów produkty to „Dark Ale” – ciemne piwo górnej fermentacji oraz „Green Ale'”- jasne piwo górnej fermentacji. Co więcej, browar czerpie wodę z własnego ujęcia.
Poza minibrowarem w skład nieruchomości wchodzą jeszcze dwa budynki o powierzchni 222 m kw. i 157 m kw. – restauracja oraz pensjonat.
„Obiekt jest położony w jednym z najpiękniejszych miejsc Polski – na południowym zboczu Masywu Ślęży. Jest to miejsce wciąż prawdziwej natury z imponującymi różnicami wysokości i łagodnymi łąkami. Restauracja, browar, pensjonat są w pełni wyposażone i posiadają wszelkie niezbędne do prowadzenia działalności gospodarczej pozwolenia, zgody i koncesje” – czytamy w ogłoszeniu. Właściciele zapewniają również, że „obiekt posiada wykwalifikowany, profesjonalny zespół pracowników”.
Sprzedaż piwa w Polsce spadła
W ubiegłym miesiącu Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce poinformował, że w 2023 r. sprzedaż piwa spadła o 6,9 proc. w porównaniu do 2022 r. Zdaniem ekspertów na taki wynik wpływ miało wiele czynników, w tym m.in. wzrost cen piwa średnio o 15,2 proc.
Bartłomiej Morzycki dyrektor generalny związku twierdzi, że „piwo jest pod presją rosnących kosztów produkcji i akcyzy, a konsumenci są bardzo wrażliwi na wzrost jego cen”. – Rynek spada od 2019 r., przy czym zeszłoroczny spadek był szczególnie głęboki – dodał B. Morzycki.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. INTERIA.PL