Nowe standardy luksusowego budownictwa według SELVA Group i SAAN Architekci

Nowe standardy luksusowego budownictwa według SELVA Group i SAAN Architekci - INFBusiness

Warszawski deweloper SELVA Group redefiniuje standard ekskluzywnego budownictwa, oferując projekty mocno osadzone w kontekście harmonii z otoczeniem. Wspólna realizacja z SAAN Architekci – Magdalenka Collection – to dowód na to, że architektura może łączyć pożądaną jakość, nowoczesne technologie i unikalne podejście do przestrzeni. O filozofii projektowania, budowaniu zaufania w branży nieruchomości oraz przyszłości budownictwa premium rozmawiamy z Markiem Gawrońskim i Karoliną Stelmach z SELVA Group oraz Igą Sawicką z SAAN Architekci.

Współpraca pomiędzy SELVA Group a SAAN Architekci to dobry przykład integracji dwóch świetnie rozumiejących się i uzupełniających wizji. Wasze wcześniejsze realizacje pozwoliły na zbudowanie porozumienia, które z pewnością przekłada się na sukces nowego wspólnego przedsięwzięcia. Jakie były kulisy nawiązania tej współpracy i co skłoniło Was do połączenia sił przy realizacji  projektu Magdalenka Collection?

Nowe standardy luksusowego budownictwa według SELVA Group i SAAN Architekci - INFBusiness

Iga Sawicka, SAAN Architekci: Z Markiem Gawrońskim znamy się od dwudziestu lat, co samo w sobie stanowi już solidny fundament. Myślę, że to właśnie wzajemne zaufanie było czynnikiem decydującym o podjęciu wspólnych działań. Od początku kształtowaliśmy wizję, opartą nie tylko na estetyce czy funkcjonalności, ale także na dążeniu do świadomego kształtowania przestrzeni i edukowania odbiorców poprzez architekturę.

Marek Gawroński, SELVA Group: To prawda, od początku widziałem, że ten wspólny punkt widzenia doprowadzi nas do powstania unikatowych projektów. Bywało, że mieliśmy różne spojrzenia na pewne rozwiązania, jednak zawsze dzięki temu wypracowywaliśmy jeszcze lepszą koncepcję. Celem zawsze było zaoferowanie klientom czegoś wyjątkowego i odmiennego od standardowej oferty rynkowej. W branży deweloperskiej dość łatwo jest iść na skróty. Dla nas priorytetem pozostaje projektowanie świadome.

I.S.: Dokładnie, w naszej ocenie istotnym aspektem jest podejście SELVA Group do jakości i wyboru materiałów. Projekty zawsze powstają z myślą o kontekście, w którym się znajdują. W przypadku domów w lesie, architektura powinna harmonizować z otoczeniem, być przedłużeniem krajobrazu, a dobór materiałów wynikać z dbałości o naturalne walory przestrzeni. Takie podejście wymaga świadomego inwestora, który zaakceptuje te niestandardowe i często bardziej kosztowne rozwiązania.

M.G.: Warto dodać, że działamy w segmencie, w którym kluczowe znaczenie mają architektura i jakość wykonania. Dlatego wolimy mówić o podejściu wykraczającym poza standardowe ramy rynkowe. Współpraca z SAAN Architekci opiera się na tworzeniu przestrzeni, które nie tylko spełniają oczekiwania przyszłych mieszkańców, ale także znacząco podnoszą jakość środowiska zurbanizowanego.

I.S.: Myślę, że współczesne projektowanie powinno nosić znamiona edukacyjne – pokazywać, że można budować inaczej, w sposób bardziej odpowiedzialny i przemyślany. Właśnie to sprawia, że nasza współpraca jest tak inspirująca i efektywna.

M.G.: Ostatecznie architektura ma nie tylko zaspokajać potrzeby mieszkalne, ale też wywoływać emocje i wrażenia, które pozostają na lata. To podejście sprawia, że nasze realizacje wyróżniają się na tle standardowej oferty i są doceniane przez świadomych klientów. Jeżeli mówimy o segmencie premium, chociaż ja w ogóle nie bardzo lubię to słowo.

Dlaczego?

MG: Mam wrażenie, że jest nadużywane. Każdy chce być premium, ale często oznacza to jedynie minimalnie wyższy standard. Plasujemy się znacznie powyżej tego poziomu. Wiele projektów kreuje się na premium, ale jakość wykonania, materiały, wielkość działek czy poziom prywatności nie dorównują tym standardom. Nasze podejście to dbałość o każdy detal i spójność architektoniczna, dlatego widzimy siebie jako pionierów w luksusowym budownictwie deweloperskim.

Skąd czerpaliście inspiracje do tego jak będzie wyglądać Magdalenka Collection?

I.S.: Wierzę w modernizm – zarówno w architekturze, jak i wnętrzach. Forma powinna być funkcjonalna, ale też piękna. Trzymamy się podstawowej  zasady przy projektowaniu takiej jak złoty podział odcinka, który pozwala nam na uzyskiwaniu odpowiednich proporcji budynku. Kluczowe w Magdalenka Collection są duże okna, które zapewniają maksymalny dostęp do naturalnego światła. Dzięki temu również mieszkańcy mają poczucie życia w otoczeniu natury, a wręcz bycia jej niezależną częścią. Przy projektowaniu myślimy o komforcie użytkownika i o tym jak same byśmy chciały żyć. Tak bliskie obcowanie z naturą obniża poziom kortyzolu – hormonu stresu. Pracując na wysokich obrotach w Warszawie, znajdujemy w Magdalence enklawę spokoju.

Karolina Stelmach, SELVA Group: Nasze domy są tak przemyślane, że klienci rzadko chcą cokolwiek zmieniać – to chyba najlepsza wizytówka projektu. Przy tworzeniu wytycznych dla SAAN Architekci czerpaliśmy z  naszego doświadczenia w segmencie domów luksusowych. Analizując potrzeby klientów, z którymi wcześniej pracowaliśmy, uwzględniliśmy najczęściej powtarzające się oczekiwania, żeby stworzyć domy idealnie dopasowane do ich stylu życia.

Unikalny charakter Magdalenki przejawia się w niepowtarzalności każdego domu. Czy ta koncepcja będzie przez Was kontynuowana przy realizacji kolejnych inwestycji?

MG: Tak, dbamy o unikalność każdego projektu – nie planujemy budowy osiedli szeregowych. Obecnie wszystkie realizacje powstają w jednym miejscu, co wymaga starannego planowania. Jednak z uwagi na rosnącą liczbę projektów, w przyszłości będziemy przenosić koncepcję Magdalenka Collection na inne działki w tej miejscowości. Stąd też wzięła się nazwa inwestycji- to kolekcja luksusowych, spójnych architektonicznie domów, która nieustannie się powiększa.  Naszym celem jest utrzymanie prestiżowej wizji całej okolicy. Planujemy również ekspansję na inne podwarszawskie lokalizacje, chętnie wybierane przez klientów, takie jak Podkowa Leśna czy Konstancin. SELVA koncentruje się na dostarczaniu tego, czego nie oferuje rynek, wypełniając lukę w segmencie nieruchomości luksusowych. Nasza współpraca z SAAN Architekci rozwija się dynamicznie i opiera na obopólnym rozumieniu jakości i unikalnego podejścia do projektowania. Niezależnie od przedziału cenowego, stawiamy na rozwiązania dopracowane zarówno pod kątem estetyki, jak i funkcjonalności. Nawet w przypadku mniejszych inwestycji, takich jak nasz najnowszy projekt Kajetany Line realizowany pod nową marką Avles Development, priorytetem pozostaje intymność i indywidualne podejście do projektu. Te wizje się uzupełniają, co pozwala nam tworzyć architekturę na najwyższym poziomie.

Czy pracujecie nad koncepcjami energooszczędnymi, ekologicznymi? Czy z perspektywy dewelopera to fanaberia czy raczej konkretny kierunek?

M.G: Nowe technologie i energooszczędność z pewnością odgrywają kluczową rolę w budownictwie, jednak ich zastosowanie powinno być wyważone. Nadmierne dążenie do oszczędności energetycznej może prowadzić do sytuacji, w której koszty środowiskowe produkcji niektórych rozwiązań przewyższają ich rzeczywiste korzyści. Nasze domy są wyposażone w ogrzewanie podłogowe rekuperację, pompy ciepła i podłączenie pod fotowoltaikę. Podchodzimy jednak do tego pragmatycznie, unikając traktowania energooszczędności jako chwytu marketingowego. W przeciwieństwie do wielu deweloperów, którzy promują rozwiązania bez pełnej analizy ich rzeczywistego wpływu, stawiamy na świadome i przemyślane technologie.

Na koniec chcielibyśmy zapytać o Wasze spojrzenie na kluczowe elementy sukcesu w branży. Z perspektywy dużego doświadczenia i realizacji takich projektów jak Magdalenka Collection, jakie czynniki decydują o powodzeniu inwestycji?

K.S.: Działamy w segmencie nieruchomości luksusowych, więc dostosowujemy nasze podejście do oczekiwań klientów, którzy cenią sobie elastyczność i kompleksową obsługę w modelu concierge. Oferujemy możliwość modyfikacji projektów, dostosowania systemu płatności oraz pełnego wykończenia domu pod klucz wraz z nadzorem. Dodatkowo wspieramy w organizacji finansowania oraz sprzedaży dotychczasowych nieruchomości naszych klientów. Kluczowe znaczenie ma dla nas nie tylko wysoka jakość czy dopracowany marketing, ale przede wszystkim zbudowanie zaufania.

M.G.: To fakt, zaufanie jest niezwykle ważne w naszej działalności. Pierwsze inwestycje sprzedawaliśmy, gdy nie było nawet fundamentów, a dziś klienci polecają nas swoim znajomym, powierzając SELVA Group realizację marzeń o domu idealnym. To dla nas chyba największe wyróżnienie i dowód na to, że nie tylko tworzymy świetne przestrzenie, ale budujemy także trwałe relacje, które są oparte na profesjonalizmie, jakości i wzajemnym szacunku.

 

źródło: SAAN Architekci

REKLAMA: REKLAMA: REKLAMA:

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *