Polska Grupa Górnicza wykorzystuje doświadczenia z prowadzenia internetowego sklepu z węglem dla odbiorców indywidualnych i uruchamia podobny e-sklep dla klientów biznesowych i instytucjonalnych. PGG przekonuje, że zmniejszy się „papierologia” przy zakupie opału, a cała procedura będzie prostsza i szybsza.
/123RF/PICSEL
Elektroniczny sklep z węglem dla klientów biznesowych i instytucjonalnych uruchomiła Polska Grupa Górnicza – wynika z poniedziałkowej informacji spółki. To podobna oferta, z jakiej od kilku lat mogą korzystać osoby fizyczne: właściciele domów i mieszkań.
Sprzedaż węgla. Nowa oferta dla przedszkoli, szkół, urzędów
Jak przekazała w poniedziałek rzeczniczka PGG Ewa Grudniok, z nowego e-sklepu typu B2B pod adresem sklepb2b.pgg.pl mogą już korzystać firmy oraz instytucje – np. szkoły, przedszkola, placówki oświatowe, urzędy gmin, jednostki samorządu, poradnie czy schroniska, których siedziby czy biura ogrzewane są tradycyjnie kotłami węglowymi.
Reklama
„Dotąd przed zakupem węgla opałowego firmy i instytucje, osoby prawne, musiały składać w PGG zamówienia, przesyłać papierowe dokumenty, ustalić osobno termin i kopalnię odbioru, zadbać we własnym zakresie o wynajęcie ciężarówek do przewiezienia węgla” – przyznała Grudniok. „Nowe rozwiązanie w sprzedaży opału pomoże firmom i instytucjom znacznie uprościć całą procedurę, skrócić czas przeznaczany na zakup paliwa i organizację transportu” – dodała.
E-sklep B2B – podobnie, jak sklep dla osób fizycznych – działa przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, także w dni wolne oraz święta. Na etapie składania zamówienia można wybrać jedną z trzech opcji odbioru: za pośrednictwem firmy kurierskiej pod wskazany adres, w autoryzowanym składzie KDW (Kwalifikowanych Dostawców Węgla), bądź w sklepie stacjonarnym na terenie którejś z kopalń PGG.
Oferta ma być szeroka: w cenniku węgiel opałowy i miały energetyczne
W ofercie dla klientów biznesowych są: węgiel opałowy (typu groszek, orzech lub kostka), jak i miały energetyczne – do spalania w kotłowniach, przeznaczonych do tego instalacjach grzewczych. Wybrać można węgiel luzem lub konfekcjonowany, pakowany w worki po 20 kg, na jednotonowych paletach albo w workach typu big-bag.
PGG przypomina, że sklep internetowy dla gospodarstw domowych, w którym powszechnie można kupować węgiel opałowy w workach i sypany luzem, uruchomiła przed kilkoma laty, jako pierwsza w Polsce.
Według spółki wolumeny sprzedaży przez ten kanał dystrybucji dla gospodarstw domowych liczone są w milionach ton rocznie, a w e-sklepie zaopatrują się setki tysięcy konsumentów; w ostatnich tygodniach mogli oni korzystać np. z okresowych promocji.
Według wstępnych szacunków PGG oferta e-sklepu B2B spółki może zainteresować wiele tysięcy firm i instytucji, z zapotrzebowaniem od kilku do kilkudziesięciu ton węgla opałowego rocznie.
Jak wynika z najnowszych danych Agencji Rozwoju Przemysłu o produkcji i sprzedaży z polskich kopalń węgla kamiennego, w październiku br. produkcja węgla ogółem wyniosła w nich 4,171 mln ton, a sprzedaż 3,805 mln ton. Stan zwałów osiągnął rekordową w ciągu trzech lat wartość 5,861 mln ton.
PGG informuje o wzroście wydobycia węgla z polskich kopalń
Te dane pokazują, że w 9. miesiącu wydobycie z polskich kopalń po raz pierwszy od dawna dość istotnie wzrosło – o 0,7 mln ton wobec września. Wzrost sprzedaży był niższy: o niespełna 0,4 mln ton miesiąc do miesiąca.
W poprzednich miesiącach widać było ogólną tendencję stabilizacji miesięcznego wydobycia (3,3-3,5 mln ton) i sprzedaży (3,1-3,5 mln ton). Po dziewięciu miesiącach wydobycie ogółem wyniosło 32,078 mln ton węgla, podczas gdy rok wcześniej w analogicznym okresie 34,865 mln ton.
PGG jest największym producentem węgla energetycznego w Polsce i Unii Europejskiej, zatrudniającym ponad 36 tys. osób. Należy do niej siedem kopalń: ROW (w której skład wchodzą tzw. ruchy Chwałowice, Jankowice, Marcel, Rydułtowy), Ruda (Bielszowice i Halemba), Piast-Ziemowit (Piast i Ziemowit), Bolesław Śmiały, Sośnica, Staszic-Wujek (Murcki-Staszic i Wujek) oraz Mysłowice-Wesoła.
***
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. INTERIA.PL