Biedronka na Słowacji z pewnością nie zmaga się z niedoborem zainteresowania. Luis Araujo, CEO Biedronki, ujawnił, które produkty przyciągają uwagę ich południowych sąsiadów. Wygląda na to, że mają oni szczególne upodobanie do polskiego przysmaku. Araujo podkreślił jednak pewne różnice w preferencjach konsumentów.
/ 123RF/PICSEL
Biedronka to marka, która przyciąga znaczną uwagę kupujących nie tylko w Polsce. Po niedawnym wprowadzeniu na Słowację stało się jasne, że różnorodność i oferowane promocje oznaczają, że sklepowi dyskontowemu nie zabraknie klientów na codzienne zakupy . Co ciekawe, Słowacy rozwinęli upodobanie do produktu, który jest wyraźnie polski. Chcą zobaczyć rozszerzenie asortymentu.
Reklama
Biedronka świętuje sukcesy, 200 mln euro zarobione
Biedronka oferuje codzienne promocje, a klienci posiadający zarówno kartę Moja Biedronka, jak i aplikację sieci mogą skorzystać z dwóch ekskluzywnych ofert. Ta strategia okazała się skuteczna, w każdym tego słowa znaczeniu .
W poniedziałek 24 marca ogłoszono, że portugalska rodzina Soares dos Santos – główni właściciele grupy Jeronimo Martins – otrzymała najwyższą dywidendę spośród najbogatszych portugalskich rodzin inwestujących na Giełdzie Papierów Wartościowych w Lizbonie (dane dotyczą dywidendy za 2024 r.). Do ich majątku dodano dodatkowe 200 mln EUR , w dużej mierze przypisywane polskiej sieci Biedronka.
Osiągnięcie Biedronki w Polsce może wkrótce zostać powtórzone gdzie indziej. Na początku marca sieć otworzyła nowe placówki na Słowacji. Pierwszy sklep, położony w wiosce Miloslavov niedaleko granicy z Austrią, powitał klientów 5 marca 2025 r. Wygląda na to, że słowaccy klienci lubią produkty z Polski.
Słowacy marzą o słodkich pierogach w Biedronce
W marcu odbyła się również konferencja wyników Jeronimo Martins. Podczas konferencji CEO Luis Araujo został zapytany przez redakcję portalu WP Finanse o preferencje klientów Biedronki na Słowacji. Dziennikarze pytali, czy jakieś produkty są szczególnie preferowane , a odpowiedź wskazywała, że w ofercie lokalnych sklepów może wkrótce pojawić się danie związane głównie z Polską.
„Doskonałym przykładem są pierogi , których dostępność jest obecnie ograniczona (na Słowacji – red.). Okazuje się, że lokalni klienci doceniliby również możliwość zakupu słodkich pierogów, które oferujemy w Polsce . Ponadto poszukują oni szerszego wyboru napojów alkoholowych , choć należy zauważyć, że wina cieszą się tam większym popytem niż w Polsce, co odzwierciedla różnice w gustach konsumentów” – stwierdził Luis Araujo, prezes Biedronki.
Obecnie na Słowacji działają 3 sklepy Biedronka . Sklepy te znajdują się w Zwoleniu, Považskiej Bystrzycy i Miloslavovie, ale do końca 2025 r. liczba ta ma wzrosnąć do co najmniej 50 placówek detalicznych . Należy podkreślić, że dyrektor finansowy Jeronimo Martins, Ana Luisa Virginia, wspomniała, że inwestycja w ekspansję Biedronki na Słowacji „pozostanie na minimalnym poziomie” .
Agata Jaroszewska
Odtwarzacz wideo wymaga włączonej obsługi JavaScript w przeglądarce. Polsat News