Ta sama karma dla psa i jego pana. Nowy trend sposobem na oszczędzanie?

Ceny karmy dla psów od wielu miesięcy są utrapieniem właścicieli czworonogów. Zarazem jednak właściciele psów coraz większą dbałość przykładają do komponowania diety dla swoich pupili, zwracając uwagę na to, co im serwują. Być może dlatego na ostatniej edycji targów zoologicznych Interzoo furorę robiły przekąski, które będzie można zarówno wsypać do miski swojego psa, jak i spożyć samemu. Zdjęcie

To samo jedzenie dla psa i jego pana - czy to przyszłość rynku? /123RF/PICSEL

To samo jedzenie dla psa i jego pana – czy to przyszłość rynku? /123RF/PICSEL Reklama

Targi Interzoo w niemieckiej Norymberdze odbywają się co dwa lata. Prezentowane są na nich wiodące trendy w branży zoologicznej. Jak zauważa serwis wiadomoscihandlowe.pl, branża ta „wyraźnie zmierza w kierunku pet humanization, czyli traktowania zwierząt jak członków rodziny i przenoszenia na nie ludzkich zwyczajów np. w zakresie diety czy stylu życia”.

Wspólna karma dla psa i człowieka, produkty premium – to przyszłość branży?

Przejawem tego trendu może być karma dla psów i ludzi, która na ostatniej edycji wspomnianych targów zrobiła furorę. Wojciech Wydro, członek zarządu w Promenade Pet Care oraz dyrektor eksportu w Petmex Company – jednej z 80 polskich firm, które prezentowały swoją ofertę na tym wydarzeniu – w rozmowie z „WH” potwierdza, że przekąski do wspólnej konsumpcji dla psów i ich opiekunów zostały odebrane jako ciekawa nowość. Być może możliwość załatwienia „za jednym zamachem” żywieniowych potrzeb własnych i pupila byłaby sposobem na znalezienie oszczędności w domowym budżecie właścicieli czworonogów?

Reklama

Przekąski dla czworonogów i właścicieli to jednak przede wszystkim manifestacja nowego podejścia do domowych zwierząt. Dla wielu osób są one po prostu członkami rodziny, których z ludźmi łączy więź, ale też styl życia, spędzanie wolnego czasu, a także dieta. O tę ostatnią świadomi opiekunowie psów i innych pupili dbają szczególnie mocno. Dowód na to można było również znaleźć na targach Interzoo. 

Dużym zainteresowaniem cieszyły się podczas nich karmy i przekąski premium. Produkty te coraz częściej zawierają różnego rodzaju „superskładniki” odżywcze, są wolne od konserwantów czy GMO. W ofercie jedzenia premium dla czworonogów można też znaleźć propozycje wegańskie czy bezglutenowe.

Według raportu Bloomberg Intelligence Pet Economy Report, globalna wartość branży produktów dla zwierząt domowych, którą w roku 2023 szacowano na 320 mld dolarów, do roku 2030 osiągnie poziom 500 mld dolarów.

Rosnący rynek. Millenialsi napędzają popyt na wysokiej jakości produkty dla pupili

Rosnący rynek to efekt m.in. zmian demograficznych – zauważają „WH”. W populacji rośnie udział „świadomych żywieniowo millenialsów, którzy do 2025 r. będą stanowić jedną trzecią opiekunów zwierząt domowych, co będzie przekładać się na wyższe wydatki”.

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Karmy dla Zwierząt Domowych (FEDIAF) policzyło, że w Europie jest około 91 mln gospodarstw domowych posiadających ok. 340 mln zwierząt domowych, w tym m.in. 127 mln kotów 104 mln psów (dane za 2022 r.). 

Według FEDIAF, w Polsce jest ponad 8 milionów psów i ponad 7 milionów kotów. Dla producentów i sprzedawców produktów dla zwierząt jesteśmy liczącym się rynkiem. Popyt w kraju może zaś napędzić ekspansję branży także poza granice Polski – chociaż już teraz radzi sobie ona bardzo dobrze. Z danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE) wynika, że już w 2022 r. Polska była piątym na świecie eksporterem karmy dla psów i kotów, a wartość eksportu gotowej karmy dla zwierząt domowych z naszego kraju sięgnęła 1,9 mld euro.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Gwiazdowski mówi Interii. Odc. 82: Czy bez węgla będą wiatraki? INTERIA.PL

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *