Grupa Salling, właściciel m.in. sieci dyskontów Netto w Polsce, ogłosiła nową strategię biznesową na lata 2025-2028. Zakłada ona poszerzenie sieci dyskontowej o około 350 sklepów, do 1000 placówek – poinformowała grupa w komunikacie.
/123RF/PICSEL
„Mamy duże ambicje w Polsce, a nadchodzące lata sprawią, że będziemy jeszcze bardziej istotni dla polskich klientów. Z celem 1000 sklepów będziemy rosnąć, aby stać się większym graczem na polskim rynku (…)” – powiedział, cytowany w komunikacie, Anders Hagh, CEO Grupy Salling.
Nowa strategia Grupy Salling. Będzie więcej sklepów i fuzji
Grupa Salling ogłosiła wprowadzenie nowej strategii biznesowej na lata 2025-2028. Ma ona na celu zwiększenie liczby sklepów, przejęć i fuzji na istniejących i nowych rynkach. Grupa chce wydać do 7,5 mld zł (do 13 mld DKK).
Jak podano, grupa planuje powołać fundusz Salling Seeds, który zainwestuje 285 mln zł (0,5 mld DKK) w innowacyjne startupy w dziedzinie technologii, zrównoważonego rozwoju i handlu detalicznego. Wzmocniona zostanie podstawowa działalność detaliczna w Danii, Niemczech i Polsce.
Reklama
Strategicznym celem Grupy Salling jest osiągnięcie rocznego obrotu w wysokości ponad 57 mld zł (ponad 100 mld DKK).
Grupa Salling posiada aktualnie 1746 sklepów w Danii, Niemczech i Polsce, a jej obrót za rok 2023 wyniósł 40 mld zł (70,3 mld DKK).
„Od 1995 r., kiedy w Szczecinie otwarto pierwszy polski sklep Netto, sieć stopniowo rozwijała swoją działalność. Wzrost przyspieszył w 2020 r., kiedy duńska Grupa Salling, właściciel Netto, przejęła ponad 300 sklepów Tesco i kilka centrów dystrybucyjnych. Konwersja do formatu Netto przebiegła szybko i sprawnie, zwiększając łączną liczbę sklepów do ponad 600″ – wskazano w komunikacie grupy.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. INTERIA.PL