Wendy’s wchodzi na polski rynek. Sieć poszukuje franczyzobiorców

Trzecia co do wielkości sieć fast foodów na świecie ma zamiar skolonizować rynki w Polsce i Czechach. Trwa intensywne poszukiwanie odpowiednich franczyzobiorców, którzy otworzą restauracje w takich lokalizacjach, jak główne ulice wielkich miast, galerie handlowe czy przy ruchliwych drogach, gdzie powstaną punkty drive through.

Amerykański gigant fastfoodowy wchodzi do Polski. Sieć poszukuje franczyzobiorców

fot. Steven Starr Photography / / Shutterstock

Wendy's jest już obecna w Europie na rynku brytyjskim i planuje rozbudowę tamtejszej sieci do 400 lokali. Kolejnymi destynacjami są Rumunia i Irlandia, gdzie pierwsze punkty spod znaku rudowłosej dziewczynki zaczną się pojawiać w 2025 roku. W Polsce sieć poszukuje franczyzobiorców, którzy posiadają już doświadczenie operacyjne i znajomość lokalnego rynku. 

Restauracje Wendy's są w Stanach Zjednoczonym trzecim największym dostawcą burgerów po takich gigantach jak McDonald i Burger King. Od swojej konkurencji odróżnia się między innymi kształtem samego kotleta wykorzystywanego w kanapkach. Tam, gdzie inne sieci używają okrągłych kawałków mięsa, tam Wendy's wykorzystuje kwadratowe, które wystają poza bułkę, co sprawia wrażenie, że wołowiny jest więcej. 

Pierwsze Wendy's zostało otwarte w 1969 roku przez Dave'a Thomasa, który nazwał restaurację na cześć swojej córki Melindy Lou, którą nazywano wśród bliskich Wendy. Kobieta po śmierci swojego ojca nadal związana jest z firmą jako jej rzeczniczka i dla potrzeb tej roli korzysta z nazwiska Wendy Thomas. Logo sieci fast food przedstawia rudowłosą dziewczynkę z warkoczykami zawiązanymi błękitnymi wstążkami.

Obecnie rozwijająca się sieć Wendy's posiada ponad 7100 lokali na terenie ponad 30 krajów świata, a jej właściciele poważnie traktują chęć ekspansji. Według planów do 2025 roku poza Stanami Zjednoczonymi ma się znajdować 70 proc. wszystkich restauracji. Opinie polskich konsumentów sieć badała już w 2017 roku, kiedy to jej kanapek można było skosztować w kilku punktach gastronomicznych. Jeśli pojawią się franczyzobiorcy, którzy będą odpowiadać restauracyjnemu gigantowi, to można oczekiwać, że od podpisania umowy do otwarcia punktu na nowym rynku minie od 12 do 18 miesięcy.

Oprac.: MT

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *