PKO Bank Polski poinformował, że w najbliższym czasie wprowadzi nowe zasady logowania do serwisu bankowości internetowej iPKO. Bank chce wzmocnić zabezpieczenia przed cyberprzestępcami. Jeśli klient będzie się chciał zalogować „po staremu”, będzie musiał dokonać dodatkowej autoryzacji.
Co się zmieni? „Podczas logowania do serwisu internetowego iPKO klient zobaczy informację o dodatkowym sposobie zabezpieczenia logowania. Aby włączyć dodatkowe zabezpieczenie logowania musi wyrazić odpowiednie zgody, które mu się wyświetlą na ekranie i następnie zatwierdzić je narzędziem autoryzacji np. kodem sms lub potwierdzeniem w aplikacji mobilnej” – informuje bank.
Nowe zabezpieczenie będzie sprawdzać parametry urządzenia, z którego klient loguje się do serwisu iPKO i wybranych cech zachowania użytkownika, jak np. tempo i sposób pisania na klawiaturze. Bank podkreśla, że wszystkie te dane są ściśle chronione zgodnie z przepisami RODO i dotyczą jedynie zachowań klienta w iPKO (nie są przetwarzane żadne informacje wprowadzone przez klienta, jak np. dane kontaktowe czy hasło).
ReklamaZobacz takżeSzukasz lepszego konta dla siebie? Wypełnij formularz – oddzwonimy!
Nowa usługa nie będzie obowiązkowa. Jeśli klient nie zdecyduje się na jej uruchomienie, będzie się logował, jak dotychczas, wpisując login i hasło do serwisu, a następnie każdorazowo zatwierdzi logowanie za pomocą swojego narzędzia autoryzacji, czyli właśnie np. kodu z SMS lub potwierdzenia w aplikacji IKO. W ten sposób dostęp do konta będzie chroniony nie tylko loginem i hasłem, ale też dodatkową autoryzacją.
Klienci PKO Banku Polskiego dostaną informacje w tej sprawie m.in. powiadomienia w iPKO, maile lub SMS-y.