To będą naziemne podróże szybsze niż samolotem. Chiny reaktywują Hyperloopa

Elon Musk napotkał poważne problemu w rozwoju swej wizji szybkiego transportu

Elon Musk napotkał poważne problemu w rozwoju swej wizji szybkiego transportu

Foto: Bloomberg

Piotr Mazurkiewicz

Chińscy naukowcy opracowujący pierwszą na świecie pełnowymiarową linię testową kolei magnetycznej w próżni twierdzą, że odkryli rozwiązanie problemu, który zrujnował plany dotyczące transportu o ultrawysokiej prędkości, takie jak Hyperloop Elona Muska.

Jakie przeszkody wstrzymały prace nad Hyperloopem

Badania przeprowadzone przez chińskich badaczy ujawniają, że nawet niewielkie niedoskonałości trasy, takie jak lekko nierówne cewki toru lub drobne deformacje mostu, mogą wywołać gwałtowne turbulencje wewnątrz kapsuły takiej szybkiej kolei. Te wstrząsy mogą przekształcić gładką, szybką podróż w koszmar, nawet w warunkach bliskich próżni, które są niezbędne do transportu z dużą prędkością, jak w Hyperloopie.

Niemniej jednak chiński zespół twierdzi, że udało mu się zmniejszyć intensywność turbulencji niemal o połowę. To oznacza, że bardzo poważne wstrząsy zostały zredukowane do wyczuwalnych, ale nie nieprzyjemnych.

Inżynierowie prowadzący badania działają na poligonie testowym Datong w prowincji Shanxi, wiodącym chińskim ośrodku badawczo-rozwojowym dla maglev. Zespołem dowodzi Zhao Ming z działu maglev i napędu elektromagnetycznego China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC), państwowego wykonawcy w dziedzinie obrony i kosmosu – wyjaśnia portal Interestinginginiering.com. Dotychczas w przypadku Hyperloop udało się osiągnąć prędkości rzędu 600 km/h, choć teoretycznie możliwe są podróże z prędkością przekraczającą 1200 km/h.

– Nasze badania uwzględniały nieregularności torów, pionowe wygięcia mostów oraz wzbudzenia o pojedynczej częstotliwości, wywoływane przez nieprawidłowości boczne w cewkach uziemiających – napisał Zhao oraz jego współpracownicy, co zostało przekazane przez „South China Morning Post”.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *