Pokémon Go sprzedane: Saudyjczycy kupują kultową grę za 3,5 miliarda dolarów

Scopely, saudyjski twórca popularnej gry mobilnej „Monopoly Go!”, sfinalizował umowę o wartości 3,5 miliarda dolarów na przejęcie „Pokémon Go” wraz z kilkoma innymi aplikacjami od Niantic, które zdecydowało się zmienić kierunek swojej działalności i skupić się na sztucznej inteligencji.

Pokémon Go sprzedane: Saudyjczycy kupują kultową grę za 3,5 miliarda dolarów

zdjęcie: Marc Bruxelle // Shutterstock

Wprowadzona na rynek w 2016 roku gra Pokémon Go szybko stała się światowym fenomenem, plasując się wśród najpopularniejszych i najbardziej dochodowych gier mobilnych w historii. Gra przygotowała również grunt pod nową kategorię aplikacji rozszerzonej rzeczywistości (AR), umożliwiając cyfrowym postaciom manifestowanie się w rzeczywistych warunkach za pomocą kamer smartfonów.

Nadal jest to jeden z najbardziej dochodowych tytułów mobilnych, mogący pochwalić się 30 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie, którzy wydali ponad 1 miliard dolarów na produkty związane z Niantic w zeszłym roku.

Scopely wita 500 milionów graczy zakupem gier „Pokémon Go” i „Monopoly Go!”

Dzięki temu przejęciu Scopely, które zostało kupione przez Saudi Savvy Games Group za 4,9 mld USD w 2023 r., może znacząco zwiększyć swoją społeczność graczy do ponad 500 mln użytkowników. Siłą napędową tego wzrostu jest ogromny sukces gry „Monopoly Go!”, która według analityków AppMagic zajęła drugie miejsce na liście najbardziej dochodowych gier mobilnych w zeszłym roku, generując około 2,2 mld USD przychodów.

Financial Times cytuje Tima O'Briena, dyrektora ds. przychodów w Scopely, który wyraził się następująco:

Jesteśmy niesamowicie zainspirowani tym, co zespół Niantic opracował w ciągu ostatniej dekady — dostarczając innowacyjne doświadczenia, które angażują ogromną globalną publiczność i zachęcają do udziału w świecie rzeczywistym. Niewiele gier osiągnęło skalę i długowieczność Pokémon Go, które przyciągnęło ponad 100 milionów graczy w zeszłym roku.

Niantic, z siedzibą w San Francisco, powstało w 2015 r. jako wydzielona część działu map Google, a w 2021 r. jego wartość wyceniono na 9 miliardów dolarów. Firma sprzedała swój dział gier firmie Scopely, jednocześnie tworząc nową jednostkę skupiającą się na „geoprzestrzennej sztucznej inteligencji”, której celem jest stworzenie „mapy nowej generacji” wykorzystującej obrazy i dane geolokalizacyjne zbierane przez graczy.

Niantic zmienia świat: sztuczna inteligencja, inteligencja

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *