Ponad 2 mln złotych przychodu miesięcznie – to całkiem dobry wynik jak na 11-miesięczny projekt biznesowy. Krzysztof Stanowski ujawnił, ile zarobił Kanał Zero od początku działalności – EBITDA wyniosła 5,725 mln zł.
"Wypracowaliśmy 26 milionów złotych przychodu, już po odjęciu kosztów prowizji i wynagrodzeń dla domów mediowych i pośredników (łącznie byłoby ponad 30 mln)" – napisał w portalu X założyciel projektu.
Wkrótce (pewnie jutro) filmik o tym, jak w szczegółach wyglądał biznes pod tytułem Kanał Zero w 2024 roku. Dzisiaj zdradzę, że przez 11 miesięcy nadawania wypracowaliśmy 26 milionów złotych przychodu, już po odjęciu kosztów prowizji i wynagrodzeń dla domów mediowych i pośredników…
— Krzysztof Stanowski (@K_Stanowski) January 1, 2025
Ważnym źródłem dochodów sa reklamy. Jak pisał wcześniej Stanowski, "w listopadzie Kanał Zero zanotował drugie najwyższe w historii przychody z Adsense (czyli z reklam wyświetlanych przez Youtube). Było to 729 tysięcy złotych, rekord – z lutego – wynosi 770 000". To jednak nie koniec – dziennikarz i biznesmen celuje bowiem w milion złotych miesięcznie pochodzący z reklam.
Jak zapowiadał Stanowski jeszcze w grudniu ub. r., 2 stycznia 2025 roku pokazał "na twardych danych, jak powstawał Kanał Zero". W podsumowaniu pojawiły się "przychody, wydatki, inwestycje, wykresy i liczby".
Co ciekawe, na start projektu pieniądze wyłożyło 3 sponsorów – RocketJobs.pl w kwocie 1,66 mln złotych oraz 2 innych, którzy wyłożyli łącznie 1,72 mln złotych. Krzysztof Stanowski wyłożył z kolei niemal 200 tys. złotych na kaucję za lokal.
Solidnie wyglądały przychody, które w okresie II-XII 2024 wyniosły 26,751 mln złotych, na co złożyło się 6,399 mln zł przychodu z reklam z portalu YouTube oraz 20,352 mln zł przychodu od sponsorów. Koszty wraz inwestycjami oszacowano na 21,170 mln zł. EBITDA wyniosła 5,725 mln zł.
1 lutego 2024 roku premierę miał Kanał Zero – projekt Krzysztofa Stanowskiego, w którego tworzenie zaangażowało się wiele znanych nazwisk ze świata mediów oraz różnych dyscyplin od sportu i rozrywki po naukę i ekonomię. Do 1 stycznia 2025 r. Kanał zgromadził w serwisie YouTube ponad 1,42 mln subskrybentów.
Oprac. JM