W ciągu miesiąca nowi klienci Santander Consumer Bank stracą dostęp do bankowości internetowej. Zaktualizowane przepisy dotyczące usług wskazują, że tylko osoby, które zawarły niezbędną umowę przed 25 czerwca tego roku, będą mogły korzystać ze strony internetowej.
Santander Consumer Bank wdraża nowe „Regulamin świadczenia usług bankowości elektronicznej”, który wejdzie w życie 25 czerwca 2025 r. Dokument ten zawiera klauzulę, zgodnie z którą dostęp do bankowości internetowej będzie dozwolony wyłącznie osobom, które zawarły umowę o bankowość elektroniczną lub umowę o limit kredytowy i kartę przed 25/06/2025. W związku z tym nowi klienci będą mogli korzystać z usług SCB wyłącznie za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
Klienci wolą aplikację
Santander Consumer Bank przypisuje nadchodzące zmiany preferencjom użytkowników, którzy preferują aplikację mobilną. Co ważne, przepisy te nie wpłyną na obecnych klientów, którzy zachowają dostęp do bankowości internetowej.
Zobacz takżePolecane: Czy Twój bank podnosi opłaty? Znajdź tańsze konto i zdobądź bonusy. Sprawdź to!
Podjęliśmy decyzję o wdrożeniu zmiany w dostępie do bankowości elektronicznej dla nowych klientów – od 25 czerwca 2025 roku udostępnimy naszym nowym klientom dostęp wyłącznie za pośrednictwem aplikacji mobilnej . Jest to świadomy wybór wynikający z kilku ważnych czynników, mający przede wszystkim na celu zwiększenie komfortu użytkowników i zaspokojenie ich rzeczywistych potrzeb. Jesteśmy świadkami wyraźnego trendu: ponad 92% naszych klientów bankowości elektronicznej wybiera aplikację mobilną . Dlatego koncentrujemy się na jej rozwijaniu jako podstawowego i najefektywniejszego kanału komunikacji z bankiem. Zmiana ta dotyczy wyłącznie nowych klientów. Wszyscy dotychczasowi użytkownicy nadal będą mieli pełny dostęp do wersji przeglądarkowej bankowości internetowej. – wyjaśnia Magdalena Grzelak, rzecznik prasowy banku.
Kontynuacja trendu rynkowego
Najnowsze dane zebrane przez Bankier.pl ujawniają, że liczba klientów bankowości „mobile only” — tych, którzy zarządzają swoimi kontami wyłącznie za pomocą smartfonów — rośnie. W szerszej skali rynku stanowi to prawie 19 milionów użytkowników (dane za IV kw. 2024 r.), podczas gdy w Santander Consumer Bank liczba ta wynosi poniżej 0,5 miliona klientów.
SCB wyjaśnia, że zmiany w przepisach są motywowane zamiarem skoncentrowania się na jednym kanale dostępu, co ułatwia szybsze wdrażanie nowych funkcji i reagowanie na potrzeby klientów. „Ta inicjatywa jest również częścią większego wysiłku na rzecz transformacji cyfrowej,