Cztery nachodzące na siebie okręgi – nie trzeba więcej słów, by wiedzieć, że chodzi o Audi. To jednak może się zmienić – niemiecki koncern w elektryku przeznaczonym na rynek chiński ma zrezygnować w ikonicznego logo.
Nowa seria samochodów elektrycznych Audi opracowana w Chinach z myślą o tamtejszym rynku chińskim nie będzie miała logo z czterema pierścieniami – donosi Reuters.
Decyzja ta ma być spowodowana "rozważaniem wizerunku marki". Elektryk Audi został opracowany wspólnie z chińskim partnerem SAIC. Rezygnacja ze znanego na całym świecie logo pokazuje zwiększone uzależnienie od lokalnych dostawców i technologii – ocenia agencja.
Sam koncern Audi odmówił komentarza na ten temat, nazywając go spekulacją. Nieco bardziej rozmowny był SAIC, który stwierdził w oświadczeniu dla Reuters, że nowe elektryki będą "prawdziwym Audi z autentycznym DNA Audi".
Tworzenie samochodów specjalnie na rynek chiński pozwala zagranicznym producentom samochodów zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami w dziedzinie pojazdów elektrycznych i chińskimi gustami, a jednocześnie dotrzeć do ogromnej grupy klientów. Producenci samochodów, tacy jak Audi i VW, prawdopodobnie przeprowadzą dalsze badania, zanim dostosują swoje modele do potrzeb innych rynków – twierdzi Yale Zhang, dyrektor zarządzający szanghajskiej firmy konsultingowej Automotive Foresight.
W pierwszym półroczu 2024 roku Audi sprzedało w Chinach mniej niż 10 000 pojazdów elektrycznych. Dla porównania, chińskie marki pojazdów elektrycznych klasy premium Nio i Zeekr sprzedawały się osiem razy lepiej.
Oprac. JM