Świąteczna kampania Otodom porusza emocje i wspiera sprzedaż

świąteczna kampania Otodom

Święta to czas tradycji. Tradycyjnie więc świąteczna kampania Otodom w telewizji startuje w wigilię. Ponownie opowiadamy emocjonalne historie o przestrzeniach wspierających dobre relacje. Także z samym sobą. Wiemy, że to szczególny czas dla wielu z nas: zacieśniania więzi i myśleniu o przyszłości. Nie bez przyczyny to właśnie w okolicach świąt, Otodom jest odwiedzany przez wiele osób, myślących o zmianie miejsca zamieszkania. Nowa odsłona kampanii ma zainspirować tych do owocnych poszukiwań tych, którzy jeszcze nie znaleźli tego idealnego domu lub mieszkania dla siebie.

Kampania Otodom: podsumowanie i nowe spoty Światło, Dotyk, Spokój

W tym roku Otodom był obecny w telewizji aż przez 9 miesięcy. W ten sposób utrzymał silną komunikację przez cały ten okres, docierając do przynajmniej 28 mln osób w wieku 18+! Bohaterami kampanii były trzy m.in. nowe spoty, rezonujące z rożnymi odbiorcami: Światło, Dotyk i Spokój. Do ich powstania zainspirowały nas wyniki raportu Szczęśliwy Dom, w którym już 4 rok z rzędu pod lupę wzięliśmy zmieniające się potrzeby mieszkaniowe Polaków.

Startowi nowej odsłony kampanii w telewizji w sierpniu towarzyszyły dodatkowe aktywacje. We wrześniu przedstawiciele Otodom pojawili się m.in. w Dzień dobry TVN, aby przybliżyć odbiorcom temat raportu Szczęśliwy dom oraz neuroarchitekatury.

Kampania była również wspierana akcją niestandardową w radiu na stacjach RMF Classic oraz RMF FM. Był to cykl audycji „Szczęśliwy dom” oraz „ Pełna Harmonia w domu”, rozmowy z bloku na temat raportu, krótkie rozmowy na temat raportu, a także ogłoszenia płatne na stacji RMF FM. 

Dodatkowo intensywnie działaliśmy w social mediach, angażując wielu influencerów, podcasterów i ekspertów, m.in. Tomasza Sobierajskiego, Justynę Nagłowską, Wojtka Sawickiego czy Joannę Jurgę i Martę Niedźwiecką. We wrześniu uruchomiliśmy ponadto nowy kanał Otodom, tym razem na Tik Toku. Wszystko, by docierać do nowych odbiorców i zachęcać do poszukiwań idealnego mieszkania.

Efekty tegorocznej kampanii

Podobnie jak rok wcześniej, zdecydowaliśmy się na wykorzystanie dłuższych form reklam w telewizji – 30 s i 15 s. Pozwoliły one na bardziej kompleksowe przedstawienie przekazu i stworzenie przekonującej, zapadającej w pamięć narracji.

Podczas trwania kampanii, przekaz Otodom dotarł do odbiorców aż 1 311 056 000 razy! Kampania ta została obejrzana co najmniej raz przez 28 milionów osób. 

Reklamy Otodom towarzyszyły w ważnych chwilach i podczas codziennych rytuałów. Pojawiały się między innymi podczas powszechnie oglądanych transmisji sportowych. Nie zabrakło ich również przy emisji popularnych seriali telewizyjnych, takich jak „M jak miłość”, „Twoja twarz brzmi znajomo”, „The Voice of Poland”, „Milionerzy” czy „Koło Fortuny”.

Średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na osobę wynosiła 47 razy! To przynajmniej ponad 30% więcej niż konkurencja.

Tegoroczna kampania zdobyła także nagrodę Kreatura 2024 w kategorii Film | Wideo w internecie dla tegorocznego spotu Dotyk. Kreatura to ogólnopolski konkurs niezależnej kreacji, stworzony z myślą o twórcach, firmach oraz organizacjach, które wyróżniły się w realizacji kampanii marketingowych.

Chcesz wiedzieć więcej? Ten artykuł o wynikach kampanii może cię zainteresować >>>

relacje międzypokoleniowe

rodzina

Nowa kampania Otodom

Nowe spoty Otodom opowiadały historie o relacjach, zmysłach i różnorodnych potrzebach mieszkaniowych

Plany na zimowe wzmocnienie marki

To jednak nie koniec. W wigilię wracamy do telewizji. Tradycyjnie już wtedy, kiedy Polacy oglądają „Kevina samego w domu”. Kampania rusza 24 grudnia i będzie trwała do marca. Jej celem jest zbudowanie szerokiego zasięgu wśród jej grupy docelowej. Kampania dotrze do około 26 mln osob w wieku 18+, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą wyniesie 25.

Gdzie będzie można natrafić na Otodom? Emisja odbędzie się na 4 głównych stacjach: TVN, Polsat, TVP 1 oraz TVP 2 oraz na stacjach tematycznych, takich jak: TVN7, TVN style, Czwórka czy TVP seriale. Obecni będziemy na niemal 110 stacjach!

Otodom wraca z silną kampanią telewizyjną, rozpoczynając ją tradycyjnie przy emisji „Kevina samego w domu”, który co roku zbiera przed telewizorami miliony Polaków. Kampania ponownie skupia się na spełnianiu marzeń o własnych czterech kątach, podkreślając, że z Otodom to możliwe. Poruszając temat tego czym jest dom i co go tworzy. Silna i konsekwentna komunikacja, wzorem wcześniejszych miesięcy, pozwala marce dotrzeć do wszystkich poszukujących nieruchomości.

Natasza Gulka, dom mediowy Mindshare Poland

Początek roku to intensywne poszukiwania domów i mieszkań

Nowy rok sprzyja realizacji marzeń i planom zakupowym, także na rynku nieruchomości. Potwierdzają to dane, które jak zwykle mamy pod lupą. Liczba wyświetleń naszej strony w tygodniu pomiędzy 1 a 7 stycznia 2024 r. była niemal o 80% wyższa niż w tygodniu poprzedzającym Wigilię minionego roku (18-23 grudnia). Dlatego już dziś warto zastanowić się nad tym, czy nie jest to dobry czas na przedświąteczne porządki w ogłoszeniach. Być może dobrą strategią będzie zaplanowanie działań marketingowych, które wzmocnią ich widoczność w tym okresie. Szczególnie, że wspierać je będzie świąteczna kampania Otodom. Jeśli masz pytania o to, jak skutecznie zaplanować swoje działania w nadchodzących tygodniach, zespół Otodom pomoże ci wybrać najlepsze opcje.

odwiedziny w Otodom w grudniu

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *