Wars, firma od lat specjalizująca się w obsłudze wagonów restauracyjnych w pociągach PKP, planuje nie tylko rozwój gastronomii kolejowej, ale też cateringu stacjonarnego, w tym obsługa konferencji czy wesel – przekazał Grzegorz Bębenek, główny specjalista ds. marketingu w spółce. Firma ma też cztery restauracje, z których tylko jedna jest zamknięta dla klientów z zewnątrz.
/LUKASZ SOLSKI /East News
Reklama
Najważniejszym celem spółki jest rozwój gastronomii kolejowej. Głównie dlatego, że – jak wskazał Grzegorz Bębenek w rozmowie z PAP – w pociągach rośnie zapotrzebowanie na usługi gastronomiczne. Wars zamierza podnosić ich jakość, tak aby wpływała ona na atrakcyjność przejazdów koleją. By to osiągnąć spółka będzie rozwijać model franczyzowy i zacieśniać współpracę z głównym klientem i kluczowym partnerem, jakim jest PKP Intercity.
Wars na weselach i bankietach
Kolejnym celem jest rozwój cateringowych usług stacjonarnych. Już teraz oferuje obsługę targów, bankietów, konferencji, kongresów, szkoleń czy spotkań biznesowych. Klientom indywidualnym proponuje zaś organizowanie przyjęć okolicznościowych takich jak: chrzciny, komunie, Boże Narodzenia czy wesela. – WARS planuje pozyskiwać nowych klientów, brać udział w przetargach na usługi cateringowe w branżach biznesowych – informuje Bębenek.
Jeśli chodzi o restauracje stacjonarne, Wars aktualnie posiada cztery lokale. Wszystkie znajdują się w Warszawie i działają na zasadzie kantyn. Trzy z nich są dostępne dla klientów z zewnątrz.
Potraw można posmakować m.in. tuż przy autobusowym i kolejowym dworcu Warszawa Zachodnia, w Ministerstwie Infrastruktury i w Olszynce Grochowskiej – na największej stacji postojowej, lokomotywowni i wagonowni w Polsce. – Na tę chwilę nie zamierzamy otwierać nowych lokali w ramach bieżącej usługi gastronomii stacjonarnej – poinformował Bębenek.
103 wagony restauracyjne dziennie
Wars chce też współpracować z PKP Intercity w zakresie projektowania wagonów gastronomicznych. Jest również zainteresowany współpracą dotyczącą modernizacji istniejącego zaplecza kuchennego.
Dziennie tory przemierza około 213 pociągów z wagonami gastronomicznymi. Wars obsługuje 103 z nich. W pociągach InterCity (IC) oferuje usługi samoobsługowe, a pociągi Express InterCity (EIC) i Pendolino posiadają kelnerski system obsługi. Każdego dnia Wars obsługuje też 15 wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia. Firma istnieje od 1948 roku.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. AFP