TSUE oddalił skargę m.in. Polski. Chodzi o kluczowe zmiany dla przewoźników

TSUE w wydanym w piątek wyroku oddalił skargi siedmiu krajów, w tym Polski, na unijne przepisy tzw. pakietu mobilności, które dotyczą kierowców ciężarówek. Stwierdził jednak nieważność obowiązku powrotu pojazdów do bazy przedsiębiorstwa transportowego co osiem tygodni.

TSUE oddalił skargę m.in. Polski. Chodzi o kluczowe zmiany dla przewoźników

TSUE oddalił skargi 7 krajów, w tym Polski, na przepisy ws. kierowców ciężarówek; wyjątkiem obowiązkowe powroty (PAP)

TSUE oddalił skargę m.in. Polski. Chodzi o kluczowe zmiany dla przewoźników - INFBusiness

TSUE oddalił skargę m.in. Polski. Chodzi o kluczowe zmiany dla przewoźników - INFBusiness

TSUE oddalił skargę m.in. Polski. Chodzi o kluczowe zmiany dla przewoźników - INFBusiness

TSUE oddalił skargę m.in. Polski. Chodzi o kluczowe zmiany dla przewoźników - INFBusiness

Pakiet mobilności został przyjęty przez Unię Europejską w 2020 roku. Jego założeniem jest poprawa warunków pracy kierowców. Nakłada on nowe obowiązki na firmy, które posiadają flotę ciężarówek i zajmują się transportem towarów w Europie.

TSUE oddala skargę Polski na przepisy dotyczące kierowców

Litwa, Bułgaria, Rumunia, Cypr, Węgry, Malta i Polska wniosły do TSUE skargę na te przepisy, domagając się ich unieważnienia. Państwa Europy Środkowo-Wschodniej mają wiele firm działających na tym rynku i zdominowały przewóz towarów ciężarówkami na terenie UE. Rządy tych krajów argumentowały, że pakiet mobilności nie przyczyni się do poprawy warunków pracy kierowców, a raczej wypchnie ich firmy z rynków Europy Zachodniej, bo są bardziej konkurencyjne.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

TSUE oddalił skargę m.in. Polski. Chodzi o kluczowe zmiany dla przewoźników - INFBusiness

Zobacz także: Morderstwo drogowe. Jak karać pijanych kierowców? Mocne słowa na ulicy

TSUE uznał jednak, że przepisy są zgodne z prawem UE. Jedynym wyjątkiem są zapisy, które zobowiązują kierowców do powrotu z pojazdem do kraju, w którym zarejestrowane jest przedsiębiorstwo, co osiem tygodni.

Zdaniem Trybunału „Parlament i Rada (państwa członkowskie UE) nie wykazały bowiem, że w chwili przyjęcia tego środka dysponowały wystarczającymi informacjami pozwalającymi im ocenić proporcjonalność tego zapisu”

TSUE oddalił skargę m.in. Polski. Chodzi o kluczowe zmiany dla przewoźników - INFBusiness

TSUE oddalił skargę m.in. Polski. Chodzi o kluczowe zmiany dla przewoźników - INFBusiness

Zobacz także:

Padło pytanie o podwyżkę. Tak zareagował prezes NBP

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *