Temu kontra Allegro. Poważne zagrożenie dla polskiego e-commerce

Według badań IBRiS, 83% Polaków często przegląda strony internetowe chińskich producentów. Shein i Temu przyciągają konsumentów niższymi cenami i szerszym wyborem. Potencjalnych nabywców nie odstrasza gorsza jakość produktów, co przyznaje ponad połowa kupujących.

Zdjęcie

Polacy coraz częściej wybierają Temu. Polski e-commere kontra konkurencja z Chin /JUSTIN SULLIVAN / Getty Images /Reporter

Polacy coraz częściej wybierają Temu. Polski e-commerce kontra konkurencja z Chin / JUSTIN SULLIVAN / Getty Images / Reporter Reklama

To jest bardziej ekonomiczne niż Allegro. „Największe zagrożenie od lat”

Według badania IBRiS opublikowanego przez Rzeczpospolitą, 73% polskich internautów robi zakupy online przynajmniej raz w miesiącu. Allegro pozostaje wiodącą platformą, z której korzysta 84% ankietowanych.

W ostatnich czasach znaczenie chińskich platform, takich jak AliExpress, Shein i Temu , rośnie. 83% uczestników przyznaje, że odwiedziło przynajmniej jedną z tych stron, a 41% dokonało zakupów na Temu. Konsumenci zauważają, że chińscy sprzedawcy internetowi stają się coraz bardziej widoczni, a ich oferty są atrakcyjniejsze cenowo .

Reklama

71% Polaków obserwuje promocje Shein i Temu na różnych platformach, a 53% przyznaje, że po znalezieniu pożądanego przedmiotu na Allegro sprawdzają, czy chińska platforma oferuje go w niższej cenie. Nawet niższa jakość produktów , którą dostrzega 57% respondentów, nie stanowi bariery.

Zakupy na żywo przejmują handel elektroniczny

Marketing widoczny na platformach mediów społecznościowych, takich jak Facebook, TikTok i Instagram, jest również kluczowy. Rola tego, co nazywa się zakupami na żywo, lub sprzedażą na żywo, rośnie . 60% respondentów uważa, że ta metoda sprzedaży będzie się szybko rozwijać, a jeden na pięciu użytkowników uważa, że w nadchodzących latach może przewyższyć tradycyjne oferty Amazon i Allegro. „Polski e-commerce rozwija się szybko, ale konwencjonalne platformy sprzedaży stoją w obliczu największego zagrożenia od lat” — przyznaje Kamil Smogorzewski, dyrektor ds. komunikacji w IMRiS.

Zakupy na żywo zdominowały rynek międzynarodowy. Według portalu Infor ten format zakupów narodził się w Chinach, gdzie rozwijał się od 2010 roku. Jego szybki rozwój przypisuje się influencerom , którzy zainicjowali transmisje na żywo podczas pandemii COVID-19, umożliwiając odbiorcom dostęp do produktów w korzystnych cenach.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga obsługi JavaScript w Twojej przeglądarce. Paszyk w „Graffiti” o dopłatach do kredytów: Nie muszą wpływać na ceny mieszkań Polsat News

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *