Prasa nie zniknie z kiosków Ruchu i nadal będzie dostępna dla klientów – podał w oświadczeniu większościowy udziałowiec spółki, koncern Orlen. Zdementowano w ten sposób wcześniejsze doniesienia medialne, że Ruch zamierza wycofać gazety z kiosków. Jak podkreślono, chodzi jedynie o wycofanie się przez firmę z kolportażu prasy, a nie jej sprzedaży detalicznej w punktach.
/Artur Szczepański /Reporter
Kioski Ruchu nadal będą sprzedawać prasę – podaje Orlen. Koncern to obecnie większościowy udziałowiec spółki.
Informację o tym, że prasa ma zniknąć ze sprzedaży w kioskach Ruchu podawały rano polskie media, bazując na ustaleniach portalu Wirtualne Media, że Ruch wycofuje się z dystrybucji prasy.
„Informację o decyzji kolportera rozsyłała Izba Wydawców Prasy. Potwierdził nam ją jej prezes Marek Frąckowiak. Jak czytamy w komunikacie, spółka będzie prowadziła dotychczasową dystrybucję prasy i na dotychczasowych zasadach rozliczała się z wydawcami do końca kwietnia 2024 roku” – podawały Wirtualne Media.
Reklama
Jak jednak zaznacza Orlen w oficjalnym stanowisku, „nie należy mylić kolportażu prasy z jej dostępnością w kioskach i innych punktach sprzedaży”. Chodzi o to, że Ruch zajmował się do tej pory i dystrybucją prasy do innych sprzedawców, i sprzedażą gazet w swoich własnych punktach. Zmiany mają dotyczyć tego pierwszego członu działalności. Sprzedaż prasy w kioskach i punktach Ruchu ma nadal funkcjonować bez zmian.
Orlen dementuje informacje. Prasa w kioskach Ruchu zostaje
Informacje o tym, że prasa ma zniknąć z kiosków Ruchu, Orlen zdementował także w mediach społecznościowych. „Dementujemy doniesienia, iż Ruch SA zakończy sprzedaż prasy w swoich kioskach z końcem kwietnia. Artykuły oparte o publikację portalu Wirtualne Media kolportują nieprawdziwe informacje” – podał koncern na portalu X/Twitter.
Rozwiń
Orlen wskazał w swoim oświadczeniu udostępnionym Interii, że dostrzega zmiany zachodzące na rynku prasy i przeanalizował działalność Ruchu. „Kluczowe jest dostosowanie marki do nowych trendów biznesowych, dlatego obecnie w naturalny sposób wypracowywane są rozwiązania i optymalizowana działalność spółki” – wskazuje Orlen. „Bardzo mocno koncentrujemy się na rozwoju segmentu usług kurierskich oraz nowych formatów gastronomiczno-sklepowych w ramach sieci detalicznej” – podaje firma.
„Orlen jako spółka nastawiona na prowadzenie działalności biznesowej, odpowiedzialny rozwój i osiąganie dobrych wyników z korzyścią dla akcjonariuszy nie może pomijać faktu coraz trudniejszej sytuacji na rynku prasy, na którym odnotowuje się spadki i jest to stała tendencja. Natomiast jeszcze raz zapewniamy, że prasa będzie dostępna dla klientów, zarówno w kioskach, jak i pozostałych punkach sprzedaży” – podsumowuje firma.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Deutsche Welle