Poczta Polska uruchomiła nowy sklep internetowy pod adresem sklep.poczta-polska.pl. Oferuje w nim kilka tysięcy produktów z różnych kategorii, m.in. dla domu i ogrodu, dla dzieci, a także uroda. Można w nim kupić zabawki, portfele, chemię gospodarczą, a nawet płyn do mycia nagrobków.
/Artur Szczepański /Reporter
Dotychczas Poczta Polska prowadziła dwa sklepy internetowe: sklep filatelistyczny i z artykułami do pakowania i wysyłki. Przez internet można też zamawiać prenumeratę prasy. W nowym sklepie, oprócz znaczków, kartonów czy kopert można kupić także inne produkty. “Są wśród nich artykuły szkolne, biurowe, dla dzieci, z kategorii uroda, galanteria oraz produkty dla domu i ogrodu, upominki i gadżety” – czytamy w wydanym przez spółkę komunikacie.
Od pluszaków do termoforów
Na zainteresowanych czeka na przykład blok do akwareli za 27,49 zł, termofor za 21,21 zł, worki do odkurzaczy za 13,12 zł czy spray do czyszczenia łazienki za 10,99 zł. Można też kupić zabawki, portfele, plecaki, kosmetyki, świece i środki czystości. Pomysłodawcy sklepu informują, że każdy produkt opatrzony jest zdjęciem i czytelnym opisem, “które ułatwią podjęcie decyzji o zakupie”.
Reklama
Za złożone zamówienie można zapłacić przelewem, kartą płatniczą, Blikiem, a także za pomocą Google Pay i Apple Pay. Aby nikt nie obawiał się o bezpieczeństwo swoich danych, strony e-sklepu Poczty Polskiej szyfrowane są certyfikatem SSL, który zapewnia poufność ich transmisji.
Sklep krokiem ku cyfryzacji
Zgodnie z dyspozycją klienta, przesyłka zostanie wysłana do punktu odbioru lub pod wskazany adres. Po złożeniu zamówienia odbiorca będzie otrzymywał maile dotyczące zmian statusu paczki. Jeśli jej wartość przekroczy 50 zł, wysyłka będzie za darmo. “Dodatkowo osoby, które korzystają z aplikacji Pocztex Mobile, mogą śledzić jej drogę także na ekranie swojego smartfona czy innego urządzenia mobilnego” – czytamy dalej.
E-sklep jest kolejnym, cyfrowym rozwiązaniem wykorzystywanych przez Pocztę Polską. W 2023 roku spółka Skarbu Państwa wdrożyła wewnętrzny program ekologiczny „Poczta bez papieru”. Zakładał on m.in. digitalizację procesów i dokumentów oraz powszechne wykorzystanie cyfrowych narzędzi i technologii. Dzięki jego wprowadzeniu, liczba drukowanych stron zmniejszyła się o ponad 26 proc. rok do roku.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Szczerze o pieniądzach