BLIK wyrusza na podbój Europy. Klienci skorzystają

BLIK przygotowuje się do wzrostu w Europie, mając na celu umożliwienie Polakom dokonywania płatności BLIKIEM za granicą tak samo wygodnie, jak robią to w domu. Podczas Impact25 Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, podzielił się spostrzeżeniami na temat przyszłości systemu i rynków, na których wkrótce zostanie uruchomiony.

Zdjęcie

Dariusz Mazurkiewicz podczas Impact25 w rozmową z Interią Biznes ujawnia plany ekspansji BLIKa w Europie /MICHAL KLAG/REPORTER; INTERIA.TV /East News

Dariusz Mazurkiewicz podczas Impact25 w rozmowie z Interią Biznes ujawnia plany ekspansji BLIKA w Europie / MICHAL KLAG/REPORTER; INTERIA.TV / East News Reklama

Podczas tegorocznego Impact25 w Poznaniu, wiodącego wydarzenia skupionego na innowacjach i cyfryzacji w Europie Środkowo-Wschodniej, padły jednoznaczne oświadczenia na temat przyszłości BLIKA . Prezes Polskiego Standardu Płatności, Dariusz Mazurkiewicz, ujawnił w wywiadzie dla Interii Biznes ambitne cele rozwojowe systemu — zarówno w kraju, jak i za granicą. Cały wywiad można obejrzeć w materiale wideo na końcu tego artykułu.

BLIK ma zamiar podbić Europę. Strategia rozwoju ujawniona na Impact25

BLIK, platforma płatności mobilnych bezgotówkowych stworzona przez banki w Polsce, od kilku lat utrzymuje swoją pozycję lidera w płatnościach cyfrowych w kraju. W ostatnich kwartałach poczyniła postępy na rynkach międzynarodowych, a teraz planuje coś znacznie bardziej znaczącego — interoperacyjność z innymi systemami europejskimi i ustanowienie swojej obecności w kolejnych krajach.

Reklama

BLIK za granicą? To już nie tylko koncepcja. Ekspansja BLIKA poza Polskę już się rozpoczęła . Po udanym wejściu na Słowację , kolejnym celem jest Rumunia. Ale to nie wszystko. – Dziś w Impact przedstawiono strategię – „łączymy siły” – podkreślił Dariusz Mazurkiewicz. Chodzi o współpracę z innymi europejskimi systemami płatności mobilnych, które podobnie jak BLIK zyskują popularność na swoich lokalnych rynkach. Wymienia w szczególności Hiszpanię, Portugalię, kraje nordyckie i Włochy.

– Jeśli znajdziesz się w Barcelonie na La Rambla i muzyk będzie tam występował i przyjmował darowizny za pośrednictwem lokalnego BLIKA, bez problemu będziesz mógł go BLIK-ować, korzystając z BLIKA z Polski . I odwrotnie – wyjaśnia prezes PSP.

Oznacza to interoperacyjność — mobilne systemy płatności w różnych krajach są w pełni kompatybilne, co umożliwia użytkownikom swobodne korzystanie z nich za granicą. W praktyce oznacza to, że zakupy podczas wakacji, dawanie napiwków lub dokonywanie szybkich przelewów w Europie będzie możliwe za pomocą jednego kliknięcia — tak jak w domu.

Jednocześnie BLIK nie ogranicza się do partnerstw z innymi systemami. – Podejmujemy również inną znaczącą inicjatywę – czyli bezpośrednie wejście na konkretne rynki z naszą marką – dodał Mazurkiewicz. Po Słowacji trwają intensywne prace nad ustanowieniem obecności w Rumunii , a plany dotyczące kolejnych krajów są już w toku.

Nowe oferty: subskrypcje i odroczone płatności

Oprócz ekspansji geograficznej BLIK rozszerza również swoją ofertę produktów. Dwa nowe punkty centralne to płatności cykliczne i odroczone, które obejmują model subskrypcji i „kup teraz, zapłać później” (BNPL). – Wprowadzamy rozwiązanie płatności cyklicznych BLIK – dziś jest to rozwiązanie dla całego modelu konsumpcji subskrypcji – wyjaśnia Mazurkiewicz. System ma odpowiedzieć na rosnącą popularność subskrypcji — od diet i kosmetyków po usługi streamingowe.

Druga oferta, czyli odroczone płatności, ma być wprowadzana stopniowo i ostrożnie. – Naszym priorytetem nie jest szybkość rozwoju, a przemyślane wejście z produktem na rynek – podkreśla.

Zdjęcie

Dariusz Mazurkiewicz był gościem w studio Interii Biznes podczas 10. edycji Impact /INTERIA.TV /INTERIA.PL

Dariusz Mazurkiewicz był

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *