Biedronka sprawdza klientów. Kasa może wezwać personel na kontrolę

Biedronka upowszechnia kasy samoobsługowe w sklepach, rozwija także coraz bardziej same maszyny. Te obecnie są w stanie same przerwać zakupy. Wszystko przez funkcję rozpoznawania produktów. Kamery w kasach samoobsługowych mogą obecnie automatycznie wzywa kasjera na kontrolę zakupów, gdy pojawiają się podejrzenia. Zdjęcie

Biedronka sprawdza klientów. Kasa może wezwać personel na kontrolę. /Piotr Kamionka /Reporter

Biedronka sprawdza klientów. Kasa może wezwać personel na kontrolę. /Piotr Kamionka /Reporter Reklama

  • Kasy samoobsługowe Biedronki są coraz bardziej czujne. Obecnie, gdy kasa wykryje nieprawidłowości, blokuje się i konieczna jest interwencja personelu.
  • Sytuacja ma miejsce przede wszystkim, gdy towar na wagę ważymy i kasujemy w nieprzezroczystej torbie. Jednak system może zablokować kasę też w innym wypadku.
  • Kontrola zakupów może odbyć się również, gdy wchodzimy z dokonanymi już wcześniej zakupami do sklepu. Warto w takim wypadku zachować paragon.

Biedronka od lat już stosuje kasy samoobsługowe. Jeszcze do niedawna maszyny podatne były na nadużycia i wykorzystywane jako słabe ogniwo w kradzieży. Systemy obsługujące kasy samoobsługowe w ostatnich miesiącach zostały jednak znacznie usprawnione, a dzięki wewnętrznym kamerom nie przepuszczają już podejrzanej sytuacji.

Reklama

Biedronka czuwa. Kasy samoobsługowe mogą wezwać kasjera na kontrolę zakupów

Na zakupach w Biedronce podczas korzystania z kasy samoobsługowej, może zostać wezwany do nas personel. Dzieje się tak chociażby, gdy rozpoznany przez system kasy samoobsługowej produkt położony na kasie zostanie wskazany na liście towarów do wyboru, a my wybierzemy coś innego. W takim wypadku decyzję weryfikuje kasjer, choć nie jest to jednak normą i nie zawsze tak się dzieje.

Przezroczyste folie, popularne “zrywki”, dostępne są w sklepie chociażby w dziale z warzywami i owocami. W domyśle pakuje się w nie towar na wagę, a tak zapakowane produkty położone na kasie samoobsługowej zostaną rozpoznane przez system. Nic nie stoi na przeszkodzie, by klient zapakował towar do innej torby, ale jeśli ta jest nieprzezroczysta, lepiej wyłożyć towar bezpośrednio na kasie.

Jeśli na kasę samoobsługową wrzucimy produkty w nieprzezroczystej torbie i wskażemy na liście towar, który kupujemy, system natychmiast wezwie kasjera. Ten przyjdzie, aby skontrolować, czy na pewno w torbie mieści się to, co wskazaliśmy na kasie samoobsługowej.

Zdjęcie

Ziemniaki w torbie w strefie pakowania. Jeśli tak zeskanujemy towar na kasie samoobsługowej, system wezwie personel na kontrolę zakupów. /Przemysław Terlecki /INTERIA.PL

Ziemniaki w torbie w strefie pakowania. Jeśli tak zeskanujemy towar na kasie samoobsługowej, system wezwie personel na kontrolę zakupów. /Przemysław Terlecki /INTERIA.PL

Uważaj nie tylko przy kasie samoobsługowej. Personel Biedronki może zwrócić uwagę

Nie tylko pakowanie towaru na wagę na kasach samoobsługowych w nieprzezroczystą torbę zwróci uwagę personelu Biedronki. Musimy również pamiętać, że lepiej zachować paragon, gdy przychodzimy do Biedronki z zakupami z innego sklepu. Szczególnie dobrze to zrobić, gdy wcześniej kupowane zakupy wrzuciliśmy do reklamówki z logiem sieci Biedronka.

Inaczej mogą pojawić się wątpliwości kasjerów, gdy będziemy kasować zakupy, ale nie wyciągniemy na kasę towaru zapakowanego do torby, z którą przyszliśmy. Tego, że część zakupów mamy ze sobą już od wejścia do sklepu kasjerzy mogą nie wiedzieć. Paragon dowodzący tego, że już za nie zapłaciliśmy wcześniej w innym sklepie, to najlepszy sposób na rozwianie niejasności.

Przemysław Terlecki 

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. ”Szczerze o pieniądzach”: Robotyka po polsku Polsat News

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *