Sprzedaż piwa w Polsce. Statystyki

Piwo, zdjęcie ilustracyjne Rynek piwa w Polsce przechodzi systematyczne zmiany. Polacy z biegiem lat zmieniają swoje nawyki. Do nowych trendów dopasowują się duże sieci handlowe.

Badanie eLeader potwierdza, że browary kraftowe coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na sklepowych półkach, spychając tradycyjne marki największych producentów.

Piwa rzemieślnicze na fali wznoszącej

Raport eLeader wykazał, że browary rzemieślnicze w 2024 r. zwiększyły swój udział w ekspozycji sklepowej o 1.8 punktu procentowego, podczas gdy pięciu największych producentów piwa straciło 3.45 punktu procentowego. To dowód na rosnącą popularność piw kraftowych, które zyskują na półkach w popularnych sieciach handlowych.

– Wzrost popularności i sprzedaży piw rzemieślniczych sprawia, że zyskują one coraz większą ekspozycję na sklepowych półkach. Sieci handlowe zauważają ten trend i coraz lepiej eksponują piwa rzemieślnicze, by zapewnić klientom łatwiejsze i wygodniejsze zakupy. W ostatnich miesiącach zauważamy intensyfikację handlu piwami rzemieślniczymi w sklepach, które postawiły na nie już przed paroma laty, jak i coraz śmielsze otwieranie się kolejnych sieci na piwa z mniejszych browarów – powiedział Marek Kamiński, Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Browarów Rzemieślniczych.

Piwo. Większy wybór w dużych sieciach

Jeszcze od niedawna piwa kraftowe kojarzyły się tylko z małymi sklepami, wyspecjalizowanymi w sprzedaży piw z rzemieślniczych browarów. Aktualnie obserwujemy odwrotny trend. Duże markety coraz chętniej wprowadzają do swoich ofert szeroką gamę takich napojów, nie ograniczając się jedynie do najpopularniejszych, znanych od dziesięcioleci marek.

Badanie przeprowadzone w 14 sieciach handlowych potwierdziło, że to właśnie w większych sklepach, takich jak Auchan i Leclerc, obserwuje się największą różnorodność w ofercie piw. Natomiast w mniejszych placówkach, jak Żabka, wybór piw jest mniej zróżnicowany.

Piwo bezalkoholowe coraz popularniejsze

Piwa bezalkoholowe, notują dynamiczne wzrosty, ratując wyniki dużych producentów. W 2023 r. ich sprzedaż wzrosła o 16 proc., a tendencja utrzymuje się także w 2024. Topowi gracze, jak Kompania Piwowarska i Grupa Żywiec, dominują w tej kategorii.

AI w badaniach ekspozycji

Badanie eLeader wykorzystujące sztuczną inteligencję potwierdziło, że ekspozycja półkowa jest kluczowym elementem w strategii sprzedażowej browarów, zarówno tych dużych, jak i rzemieślniczych. Dzięki temu narzędziu producenci mogą śledzić, jakie kategorie piwa przyciągają uwagę klientów.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *