Orlen poszukuje profesjonalnego i doświadczonego producenta czekolad. Chce stworzyć własną markę. W środę ogłoszono postępowanie zakupowe. Oferty można składać do 29 maja, ale wcześniej, do 17 maja, należy przesyłać próbki do testów konsumenckich.
/123RF/PICSEL
W opublikowanej dokumentacji postępowania Orlen wyjaśnił, że jego przedmiotem „jest wyłonienie profesjonalnego i konkurencyjnego w warunkach rynkowych dostawcy, który będzie producentem czekolad pod marką własną, należącą do Orlenu”.
Postępowanie zakupowe ma na celu zebranie informacji o charakterze formalnym, technicznym i handlowym. Zostanie ono przeprowadzone w dwóch etapach. Ostatni obejmie ocenę merytoryczną i handlową – czytamy w ogłoszeniu „RFP – czekolada pod marką własną”.
Próbki czekolad do oceny
Zainteresowani ofertą Orlenu mają do 17 maja czas na przesłanie próbek. Każdy z nich musi wyrazić zgodę na przeprowadzenie badań laboratoryjnych i testów konsumenckich. Nadesłanych czekolad spróbuje „reprezentatywna grupa respondentów”. Wyniki testów będą stanowiły jedno z kryteriów wyboru dostawcy.
Reklama
Koncern zastrzegł, że na testy będzie można przeznaczyć tylko jedną próbę dla danego smaku czekolady. Każda próba będzie musiała zawierać opis smaku produktu, nazwę producenta, tabelę alergenów oraz termin przydatności do spożycia. Zaznaczono, że nie może być on krótszy niż do 31 listopada tego roku. „Oferent może dostarczyć 50 prób każdego produktu” – uściślono w informacji.
Dla zwycięzcy umowa ramowa
Na składanie ofert w postępowaniu Orlen wyznaczył czas do 29 maja. Poinformował, że z wyłonionym producentem planuje podpisać umowę ramową uwzględniającą wybrane w postępowaniu smaki. Orlen przypomniał, że obecnie prowadzi sprzedaż czekolad na ponad 1900 własnych stacjach paliw. Pod koniec 2023 r. Grupa Orlen posiadała 2605 punktów sprzedaży pozapaliwowej, w tym 1918 w Polsce. Pozostałe punkty działają w Czechach (347), w Niemczech (195), na Węgrzech (66), Słowacji (49) i na Litwie (30).
Czekolada nie będzie pierwszym wyrobem sprzedawanym pod marką własną Orlenu. W 2017 roku koncern stworzył markę własną O!, pod którą sprzedaje wodę źródlaną. W lutym tego roku ogłosił zaś postępowanie, w którym to wybierze producenta napojów kolorowych w puszce.
Oprócz sieci stacji paliw Grupa Orlen posiada też rafinerie w Polsce, w Czechach i na Litwie. Spółka Skarbu Państwa rozwija również segment wydobywczy węglowodorów, ropy i gazu, segment petrochemiczny oraz odnawialnych źródeł energii i planuje rozwój bezpiecznej energetyki jądrowej. Do 2030 r. zamierza uruchomić co najmniej jeden mały reaktor jądrowy SMR.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. INTERIA.PL