Zarobki w CPK robią wrażenie. Dużo ponad średnią krajową

Choć projekt inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego pozostaje w fazie koncepcyjnej, całe przedsięwzięcie kosztowało już 2,7 mld zł. Jak przyznał w Sejmie pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek, spółka zatrudnia 750 osób i rocznie przeznacza na ich wynagrodzenia ponad 120 mln zł, co daje kwotę ponad 13 tys. zł brutto miesięcznie na jednego pracownika. Zdjęcie

Projekt CPK z zewnątrz /Materiały prasowe CPK /materiały prasowe

Projekt CPK z zewnątrz /Materiały prasowe CPK /materiały prasowe Reklama

Odpowiadając na pytania posłów pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Maciej Lasek poinformował, że w 2023 r. w spółce CPK zatrudnionych było 755 osób, a kwota wynagrodzeń brutto wyniosła 120 mln zł, bez wynagrodzeń członków zarządu i rady nadzorczej. 

Tyle zarabia się w CPK. Pensje znacząco przewyższają średnią krajową

Oznacza to, że średnie wynagrodzenie przypadające na jednego pracownika wynosiło 13 245 zł brutto miesięcznie. Taka kwota bowiem wychodzi po podzieleniu 120 mln przez 12 miesięcy oraz przez liczbę osób zatrudnionych w spółce. Dla przykładu przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw – czyli średnia krajowa, która bije ostatnimi czasy kolejne rekordy – wyniosło w grudniu 2023 r. 8032,96 zł brutto.

Reklama

Jak zaznaczył Maciej Lasek, plany spółki na 2024 r. zakładają nieznacznie niższe zatrudnienie, bo na poziomie 749 osób. Jednak ich pensje będą wyższe niż w ubiegłym roku, ponieważ spółka zakłada, że na wynagrodzenia przeznaczy 131 mln zł brutto. Również w tej sumie nie uwzględniono pensji członków zarządu i rady nadzorczej. 

Lasek oświadczył, że cały projekt CPK kosztował dotychczas 2,7 mld zł. Pełnomocnik poinformował też, że wynagrodzenia ze spółki otrzymywało m.in. dziewięciu pełnomocników regionalnych ds. linii kolejowych, inkasujących po 10 tys. zł netto miesięcznie. W sumie kosztowali oni spółkę 2,1 mln zł, byli zatrudniani na zlecenia albo na zasadzie umowy z podmiotem gospodarczym – wyjaśnił Lasek.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Czy działanie WOŚP to dowód, że państwo abdykowało? INTERIA.PL

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *