Włoski regulator ukarał Sheina grzywną w wysokości 1 mln euro za wprowadzającą w błąd reklamę

Włoski Urząd ds. Konkurencji i Rynku (AGCM) nałożył w poniedziałek, 4 sierpnia, grzywnę w wysokości 1 miliona euro na operatora strony internetowej Shein w Europie. Urząd stwierdził, że kara została nałożona za „nieuczciwe praktyki w zakresie ochrony środowiska”. Zdjęcie

Shein zostało ukarane grzywną wynoszącą 1 mln euro. /Jade Gao /AFP

Shein został ukarany grzywną w wysokości 1 miliona euro. / Jade Gao / AFP Reklama

Według włoskiego urzędu antymonopolowego AGCM, sposób, w jaki chińska firma przekazuje informacje o właściwościach swoich ubrań i ich wpływie na środowisko, wprowadza konsumentów w błąd. Włoski urząd oskarżył również firmę Shein o rozpowszechnianie „wprowadzających w błąd komunikatów i treści związanych z ochroną środowiska w marketingu i sprzedaży swoich produktów”.

Czytaj także: Zakupy w Temu czy Shein? Bruksela planuje nową opłatę

Reklama

AGCM nałożyło na Sheina karę w wysokości 1 miliona euro

Włoski regulator stwierdził, że podane informacje były „w pewnych przypadkach niejasne, ogólnikowe i/lub nadmiernie dosadne, a w innych wprowadzały w błąd lub zostały pominięte”. AGCM szczegółowo zbadał twierdzenia dotyczące możliwości recyklingu produktów. „Konsumenci mogą zakładać, że produkty Shein są wytwarzane wyłącznie z materiałów zrównoważonych i w pełni nadających się do recyklingu, co – biorąc pod uwagę wykorzystane włókna i istniejące systemy recyklingu – nie odzwierciedla rzeczywistości” – stwierdził włoski regulator, który nałożył na Shein grzywnę w wysokości 1 miliona euro.

Shein odpowiada na zarzuty wysunięte przez włoskie władze

Agencja AFP poinformowała, że chińska firma wyraziła „pełną współpracę” z AGCM i zobowiązała się do „niezwłocznego podjęcia działań” w celu rozwiązania wszelkich problemów. W oświadczeniu przekazanym AFP podkreślono, że wszystkie oświadczenia dotyczące ochrony środowiska na europejskiej stronie internetowej Shein są teraz „jasne, konkretne i zgodne z przepisami”.

Aktywiści ekologiczni oskarżają liczne firmy odzieżowe o promowanie marnotrawstwa poprzez masową produkcję niskiej jakości, taniej odzieży, która jest wyrzucana po krótkim okresie użytkowania. Podkreślają również, że produkcja odzieży zużywa znaczne ilości wody, generuje niebezpieczne substancje chemiczne i generuje duże ilości odpadów.

Odtwarzacz wideo wymaga włączonej obsługi JavaScript w przeglądarce. „Szczerze o pieniądzach”: Czas na remont – Polsat News

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *