McDonald’s planuje rewolucję w kanapkach. Jak przyjmą to klienci?

McDonald’s planuje wprowadzić w swoich restauracjach w Stanach Zjednoczonych wersję kanapki Big Mac z kurczakiem – Chicken Big Mac. To pokłosie sukcesu, jaki propozycja ta odniosła w Wielkiej Brytanii, i zarazem próba podreperowania wyników sprzedaży w dobie malejącej popularności fast foodów. Zdjęcie

McDonald's wprowadza do swoich restauracji w USA kanapkę Big Mac z kurczakiem, by podreperować sprzedaż /Justin Sullivan /AFP

McDonald’s wprowadza do swoich restauracji w USA kanapkę Big Mac z kurczakiem, by podreperować sprzedaż /Justin Sullivan /AFP Reklama

Jak informuje CNN, od 10 października kanapkę Chicken Big Mac będzie można kupić w restauracjach McDonald’s w USA. Kiedy w 2022 r. kanapka ta została wprowadzona do oferty koncernu w Wielkiej Brytanii i Irlandii, odniosła ogromny komercyjny sukces.

Big Mac z kurczakiem ma podreperować sprzedaż McDonald’s

Chicken Big Mac zamiast dwóch kotletów wołowych zawiera dwa filety z kurczaka w tempurze. Kanapka jest serwowana z sosem takim, jak klasyczny Big Mac, a do tego z piklami, sałatą i serem.

McDonald’s od dłuższego czasu zapowiadał, że chce, aby w menu sieci znalazło się więcej propozycji z kurczakiem, który jest tańszy od wołowiny. Mówił o tym na ostatniej konferencji wynikowej prezes Chris Kempczinski, zapowiadając, że w ten sposób McDonald’s będzie próbował odwrócić trend spadków sprzedaży. Jak dodał, oferta z kurczakiem jest obecnie równie popularna w restauracjach McDonald’s, co oferta z wołowiną.

Reklama

Koncern w informacji prasowej zapowiadającej debiut nowej kanapki w Stanach Zjednoczonych zauważył, że wprowadzenia jej do menu domagali się klienci. W 2022 r. Chicken Big Mac pojawił się wprawdzie w restauracjach sieci w Miami, ale na krótko: McDonald’s chciał wówczas jedynie poznać opinie klientów na temat produktu.

Problemy sieci fast food w USA. Konsumenci bardziej oszczędni

Na amerykańskim rynku od pewnego czasu trwa zażarta walka sieci typu fast food o klientów. Ci ostatni zmienili swoje nawyki w czasach podwyższonej inflacji i przestali jadać poza domem tak chętnie, jak kiedyś, co odbiło się na wynikach sprzedaży koncernów.

Sieci fast food podejmują różne działania, by przyciągnąć do siebie konsumentów. McDonald’s wprowadził np. menu za 5 dolarów, które ma pozostać w ofercie aż do grudnia – w skład zestawu wchodzi kanapka (podwójny cheeseburger lub McChicken), cztery nuggetsy z kurczaka, małe frytki i mały napój. Początkowo zestaw miał być dostępny jedynie przez miesiąc, ale okazało się, iż cieszy się na tyle dużą popularnością, że koncernowi nie opłaca się z niego rezygnować.

McDonald’s zaprezentuje wyniki finansowe za III kwartał w listopadzie. W II kwartale br. globalne skonsolidowane przychody koncernu skorygowane o różnice kursowe wyniosły 6,5 mld dolarów, o ok. 1 proc. więcej w ujęciu rok do roku. Sprzedaż porównywalna spadła zaś o 1 proc. rok do roku, na co złożył się spadek o 0,7 proc. na rynku amerykańskim, spadek o 1,1 proc. w segmencie międzynarodowych rynków operacyjnych, tj. International Operated Markets (rynki, gdzie koncern prowadzi restauracje sam lub udziela franczyzy, w tym Australia, Kanada, Francja, Niemcy, Włochy, Polska, Hiszpania i Wielka Brytania), a także spadek o 1,3 proc. w segmencie International Developmental Licensed Markets, skupiającym około 80 rynków rozwojowych (m.in. Chiny, Japonię i Brazylię), na których dominuje model franczyzowy.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Marek Belka, b. prezes NBP: Trzeba na poważnie myśleć i mówić o obniżkach stóp INTERIA.PL

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *