Do włamania na konto XTB i późniejszej kradzieży doszło podczas rozmowy między klientem a konsultantem, któremu udało się zablokować dostęp zaledwie kilka minut po zgłoszeniu problemu, co spowodowało straty w wysokości około 80 000 zł – to konto Marka ze Śląska. XTB szczyci się sposobem, w jaki zakończyła się obsługa klienta po tym, jak konsultant rozłączył się z powodu zakończenia godzin pracy.
Po ujawnieniu ataków na konta klientów XTB, Bankier.pl otrzymuje coraz więcej zgłoszeń od inwestorów, których dotyczył ten atak. Wspólnym mianownikiem tych zgłoszeń jest brak uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA) . W lipcowym komentarzu dotyczącym głośnego włamania na konta, XTB opublikowało własne statystyki, wskazujące, że tylko „nieco ponad 10% klientów” skorzystało z tej dodatkowej funkcji bezpieczeństwa.
Czy to był sygnał ostrzegawczy, biorąc pod uwagę, że cel ataku przestępców znacznie się rozszerzył? Nasza redakcja zweryfikowała informacje o włamaniach, do których doszło między innymi 11, 17 i 18 lipca, po doniesieniach medialnych o panu Łukaszu, który miał stracić około 150 000 zł, oraz komentarzu XTB, który zawierał wspomniane wcześniej statystyki.
Reklama Zobacz też: Uwolnij swoją wewnętrzną hossę giełdową! Z nami przesada nic nie kosztuje.
Ataki na klientów XTB nie mają charakteru masowego
Na pytanie, czy w związku z tym oświadczeniem częstotliwość ataków hakerskich wzrosła w porównaniu do okresu sprzed lipca 2025 r., XTB nie odpowiedziało wprost, powołując się zamiast tego na ogólny wzrost liczby incydentów związanych z bezpieczeństwem cybernetycznym w sektorze finansowym (według danych CERT w 2024 r. odnotowano wzrost o 29% w ujęciu rok do roku).
„Zagrożenie dotyka najbardziej