Polacy lubią technologie, które przyspieszają zakupy. Dwie trzecie korzysta z kas samoobsługowych.

Polscy konsumenci wybierają postęp technologiczny, który poprawia jakość zakupów, jak wynika z badania platformy technologii finansowych Adyen. Sześćdziesiąt trzy procent uczestników zadeklarowało korzystanie z kas samoobsługowych, a 33 procent korzysta z mobilnych terminali płatniczych zlokalizowanych w sklepach.

Polacy lubią technologie, które przyspieszają zakupy. Dwie trzecie korzysta z kas samoobsługowych.

/ Bankier.pl

Najnowszy raport „Adyen Index: Retail Report 2025” podkreśla, że wygoda, szybkość i płynność zakupów to obecnie podstawowe czynniki brane pod uwagę przez klientów podczas zakupów.

Z badania wynika, że 63% polskich konsumentów korzysta z kas samoobsługowych, a ponad 33% dokonuje płatności za pomocą urządzeń mobilnych zainstalowanych przez właścicieli sklepów na sali sprzedaży. Dodatkowo, ponad 37% uczestników korzysta z aplikacji firmowych, aby zdobywać punkty lojalnościowe i przyspieszać proces zakupów.

Matouš Michněvič, Country Manager w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w Adyen, podkreślił, że dzisiejsi konsumenci oczekują płynnego i intuicyjnego procesu zakupowego, niezależnie od tego, czy robią zakupy w sklepie stacjonarnym, online, czy za pośrednictwem aplikacji. Twierdzi, że „inwestycje w ujednolicony handel (współczesny model handlu detalicznego, który łączy wszystkie kanały sprzedaży na jednej platformie) i rozwój samoobsługi stają się koniecznością, a nie wyborem”.

Jednakże badania wykazały, że zaledwie 9% konsumentów korzysta z tzw. innowacji technologicznych, takich jak wirtualne przymierzalnie.

Polacy lubią technologie, które przyspieszają zakupy. Dwie trzecie korzysta z kas samoobsługowych. - INFBusiness

„Technologie immersyjne (umożliwiające na przykład nakładanie komponentów cyfrowych na środowisko rzeczywiste) wciąż czekają na swoją szansę, zwłaszcza że tylko 24% firm deklaruje inwestycje w VR (rzeczywistość wirtualną) lub AR (rzeczywistość rozszerzoną)” – wyjaśnił Michněvič. Zauważył, że młodsi odbiorcy (w wieku 18–34 lat) są bardziej skłonni do eksperymentowania z takimi technologiami.

Wyniki sugerują również, że polscy konsumenci coraz częściej oczekują doświadczeń zakupowych dostosowanych do ich indywidualnych preferencji: 42% respondentów stwierdziło, że chętniej wybierają marki, które pamiętają ich wcześniejsze wybory i preferencje. Ponadto ponad 23% oczekuje promocji i rabatów dostosowanych do ich nawyków zakupowych i historii transakcji.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *