Lodowe imperium warte 8 mld dolarów. Pięć największych marek zwiera szyki

Takiego imperium nie powstydziłaby się Elsa z Krainy Lodu. Ben&Jerry's i Magnum się usamodzielnią i stworzą firmę produkującą lody, której ostrożnie szacowana wartość oscyluje wokół 8 mld dolarów. 

Lodowe imperium warte 8 mld dolarów. Pięć największych marek zwiera szyki

fot. TY Lim / / Shutterstock

We wtorek Unilever ogłosił, że planuje wydzielić produkcję lodów, by zwiększyć sprzedaż i rentowność. To niestety oznacza, że około 7,5 tys. osób straci pracę, co daje około 6 proc. wszystkich zatrudnionych. – Po tym rozdziale Unilever stanie się prostszą, bardziej skoncentrowaną firmą – można było przeczytać w oświadczeniu cytowanym przez CNN.

Po stu latach nadal dominuje na światowym rynku mrożonych słodkości. Trzon nowej firmy będą tworzyć marki: Magnum i Ben & Jerry's. Dołączoną do nich Breyers, Walls i Cornetto. To oznacza, że 5 z 10 najlepiej sprzedających się lodów na Ziemi skupi się wyłącznie na dalszym podboju rynku. Unilever podał, że w ubiegłym roku sprzedaż tych marek wyniosła 8,6 mld dolarów. Zdaniem analityków takie posunięcie nie jest szokiem.  

Przyszłemu rozwojowi Unilever i lodów służy oddzielenie biznesu – przekonuje dyrektor generalny Unilever Hein Schumacher.

– W tym przypadku liczą się bowiem cechy lodowego biznesu, różne od innych jak popyt zależny od pór roku i łańcuch dostaw, który musi być w stanie obsługiwać mrożonki – dodaje. 

To pokłosie słabego 2023 roku, w którym z powodu rosnącej na świecie inflacji spadła sprzedaż produktów, które nie są niezbędne. – To był rozczarowujący rok ze spadkiem udziału rynku i rentowności – stwierdził Unilever w rachunku zysków i strat. 

Własna działalność gospodarcza a podatki

Jaką formę opodatkowania wybrać?

Własna działalność gospodarcza a podatki

Założyłeś własną firmę? Kolejnym krokiem w jest wybór sposobu rozliczania się ze skarbówką z tytułu osiąganych dochodów. Odpowiednia formy opodatkowania, dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy, niesie ze sobą korzyści finansowe. Warto o nich wiedzieć! Pobierz e-booka zostawiając zgody, albo zapłać 20 zł
Masz pytanie? Napisz na [email protected]

KupDarmowy zapisWyślijImięPole wypełnione niepoprawnie!NazwiskoPole wypełnione niepoprawnie!Jeśli chcesz fakturę, to wypełnij dalszą część formularza:NIP (bez myślników)Pole wypełnione niepoprawnie!Nazwa firmyPole wypełnione niepoprawnie!Ulica, numer budynku/lokaluPole wypełnione niepoprawnie!Kod pocztowyPodaj kod w formacie xx-xxx!MiastoPole wypełnione niepoprawnie!Wyślij

Co dalej? Unilever zapewne wprowadzi nową spółkę produkującą lody na giełdę do końca 2025 roku. W międzyczasie rozważać będzie inne opcje, które pojawią się na horyzoncie, a będą miały szansę zwiększyć wartość firmy w oczach akcjonariuszy. 

Początki lodowego imperium sięgają 1913 roku, kiedy to Thomas Wall zaczął sprzedawać lody w swojej rodzinnej masarni w Londynie. Od tego czasu Unilever przejął około 20 głównych marek lodów. Obecnie sprzedaje swoje produkty w ponad 60 krajach świata i odpowiada za jedną piątą sprzedaży lodów, co stanowi większy udział niż kolejnych czterech sprzedawców razem wziętych (dane za Euromonitor za 2020 rok). 

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *