Sondaż: Wyborcy dwóch partii nie wierzą, że media publiczne mogą być obiektywne

"Czy wierzy Pan/Pani, że media publiczne (Telewizja Polska, Polskie Radio, Polska Agencja Prasowa) mogą być naprawdę obiektywne i nie sprzyjać politykom, którzy w danym momencie sprawują władzę?" – takie pytanie zadano uczestnikom sondażu UCE Research dla Onetu.
Sondaż: Wyborcy dwóch partii nie wierzą, że media publiczne mogą być obiektywne - INFBusiness

Uczestników sondażu Onetu spytano czy media publiczne są potrzebne

Foto: PAP, Leszek Szymański

Na tak zadane pytanie najwięcej badanych — 27,6 proc. – odpowiedziało „raczej tak”, a 19,5 proc. – „zdecydowanie tak”. Oznacza to, że w obiektywne media publiczne wierzy 47,1 proc. badanych.

Sondaż: Wyborcy KO wierzą w obiektywne media publiczne, wyborcy Konfederacji – nie

Jednocześnie 21,7 proc. badanych odpowiedziało na to pytanie „raczej nie”, a 14,5 proc. – „zdecydowanie nie”. W obiektywne media publiczne nie wierzy zatem 36,2 proc. badanych.

16,7 proc. respondentów wybrało odpowiedź „nie wiem/ciężko powiedzieć”.

Jeśli spojrzymy na elektoraty poszczególnych partii, w obiektywne media publiczne wierzy 66,3 proc. wyborców KO, 58,4 proc. wyborców Lewicy i 54,2 proc. wyborców Trzeciej Drogi.

Jednocześnie w obiektywne media publiczne wierzy mniej niż połowa wyborców PiS (34,3 proc.) i Konfederacji (24,6 proc.).

Sondaż: 3/4 Polaków uważa, że media publiczne są potrzebne

Uczestników sondażu spytano też czy według nich media publiczne są w ogóle potrzebne.

5,5 proc.

Tylu Polaków uważa, że media publiczne "zdecydowanie nie są" potrzebne

Na takie pytanie 37,8 proc. badanych odpowiedziało „zdecydowanie tak”, a 37,3 proc. – „raczej tak”. O konieczności istnienia mediów publicznych przekonanych jest 75,1 proc. respondentów.

9,2 proc. badanych uważa, że media publiczne „raczej nie” powinny istnieć, a 5,5 proc. – że „zdecydowanie nie” powinny istnieć.

Zdania w tej kwestii nie ma 10,2 proc. badanych.

O konieczności istnienia mediów publicznych przekonani są zarówno wyborcy PiS (87,2 proc.) jak i KO (80,4 proc.).

Badanie prowadzono w dniach 30 grudnia 2023 r. — 2 stycznia 2024 r. metodą CAWI (komputerowo wspierany wywiad internetowy) na próbie 1032 dorosłych Polaków.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *