Doceniaj konflikty, daj młodym swobodę, a konstruktywną krytykę zachowaj dla siebie. Nowatorskie podejście do zarządzania zespołem, wbrew utartym schematom, może wkrótce stać się kluczem do sukcesu. Zastanawiasz się, czego pragną Zetki na rynku pracy i jak zharmonizować różne pokolenia w zespole? Mamy dla ciebie coś interesującego! Piotr Stohnij, specjalista w dziedzinie różnorodności pokoleniowej, dzieli się nietypowymi wskazówkami, jak przygotować firmę na zmiany społeczno-ekonomiczne, przyciągać talenty i umacniać pozycję na rynku z wielopokoleniowym zespołem na pokładzie. Oto rozmowa z Magazynu Lighthouse z Piotrem Stohnijem, autorem książki Koniec alfabetu. Jak być liderem nowej generacji.
W tej rozmowie dowiesz się:
- jakie mity krążą o zespołach wielopokoleniowych
- czego oczekują Zetki na rynku pracy
- kto jest autorytetem dla pokolenia Z
- jak zminimalizować rotację młodych pracowników
- czy nadeszła era zmiany stylów zarządzania
- o trzech rolach lidera w zespole wielopokoleniowym
O czym przeczytasz w tym artykule?
- W książce „Koniec alfabetu” podejmuje pan wyzwania związane ze zmianą pokoleniową. Jakie zatem istotne zmiany w podejściu do pracy możemy dostrzec pomiędzy pokoleniami baby boomers, X, Y i Z?
- Pokolenie X
- Pokolenie Y
- Pokolenia – ściągawka
- A z jakim nastawieniem przychodzi pokolenie Z? Jak zachowują się Zetki na rynku pracy?
- Pomijając fakt, że zetki na rynku pracy dopiero stawiają pierwsze kroki, a młodość zawsze rządzi się swoimi prawami… Czy możemy jednak już coś powiedzieć o ich podejściu do życia zawodowego?
- Jakie potrzeby i oczekiwania według pana mają młodsze pokolenia pracowników?
- Czy stąd wynika wysoka rotacja młodych pracowników?
- Co poradziłby pan firmie, której jednak zależy, aby rotacja młodych pracowników była na jak najniższym poziomie?
- Jakie kluczowe wyzwania mogą napotkać liderzy wielopokoleniowych zespołów?
- Czyli pracodawcy, którzy dają swoim zespołom przestrzeń do wyrażania siebie i są gotowi stawić czoła międzypokoleniowym konfliktom, zyskują w oczach potencjalnych kandydatów?
- Jakie umiejętności powinien posiadać lider wielopokoleniowego zespołu według pana?
- W jaki sposób pracodawcy mogą zadbać o rozwój swoich pracowników, mając na uwadze różnorodność ich potrzeb?
- W jaki sposób firmy mogą wykorzystać potencjał młodszych pokoleń?
- Myśli pan, że Zetki na rynku pracy mają inne podejście do relacji z klientami? Czy wprowadzają jakieś zmiany w podejściu do sprzedaży czy wynajmu nieruchomości?
- Czego różne generacje mogą nauczyć się od siebie nawzajem?
- Czy może pan podzielić się z czytelnikami jedną lekcją z pańskiej książki? Taką, która będzie dobrym punktem wyjścia do dalszej refleksji.