W dniach 13 – 17 stycznia 2025 roku w Monachium odbyły się jedne z najważniejszych światowych targów adresowanych do przedstawicieli sektora budowlanego – Międzynarodowe Targi Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych BAU. W gronie 2 230 wystawców z 58 krajów nie mogło zabraknąć czołowych europejskich dostawców systemów aluminiowych. Wśród nich znalazł się też lider w produkcji okien, drzwi, fasad i osłon przeciwsłonecznych z aluminium na rynku polskim, firma Aluprof. Na dwupoziomowym, liczącym ponad 200 m2 stoisku, wspólnie ze spółką SELT, producent z Bielska-Białej zaprezentował innowacyjne rozwiązania, które wyróżniały się nie tylko funkcjonalnością i atrakcyjnym designem, ale też niestandardowymi, wielkogabarytowymi wymiarami.
Wyjątkowe nowości i sztandarowe rozwiązania od lidera rynku
Tematem przewodnim Międzynarodowych Targów Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych BAU 2025 były kwestie związane z ekologią i zrównoważonym rozwojem. W tegoroczną edycję wydarzenia doskonale wpisały się więc rozwiązania prezentowane przez Aluprof. Jeden z europejskich liderów w produkcji systemów aluminiowych dla budownictwa wraz z przejętą w 2024 roku przez Grupę Kęty spółką SELT zademonstrował nie tylko swoje nowości produktowe, ale też świetnie już znane klientom rozwiązania, słynące z doskonałych parametrów, ponadprzeciętnej funkcjonalności i atrakcyjnego, nowoczesnego designu. Na efektownym, dwupoziomowym stoisku o powierzchni ponad 200 m2, zlokalizowanym tuż przy wejściu do hali B1, odwiedzający mogli zobaczyć produkty firmy, które dla jeszcze lepszego efektu zaprezentowano w niestandardowych, imponujących rozmiarach. Wśród nich znalazła się m.in. nowa odsłona wielkogabarytowych drzwi przesuwnych MB-SKYLINE TYPE S (podczas targów zaprezentowanych w formacie 10m x 3,5m), które za sprawą całkowicie zabudowanego szczelinowego progu pozwalają na harmonijne połączenie wnętrza domu z otoczeniem, zacierając granicę pomiędzy obiema strefami. Nie zabrakło też najnowszych drzwi tarasowych podnoszono-przesuwnych MB-82HS (prezentowanych w formacie 6m x 2,3m) wyróżniających się bardzo dobrymi parametrami technicznymi m.in. wysoką izolacyjnością termiczną oraz szczelnością na powietrze i wodę oraz fasady MB-SR50N wyposażonej w innowacyjny system Redukcji Ugięć Rygla (RUR), który umożliwia wykonanie szerokich kwater przeziernych w ścianach osłonowych słupowo-ryglowych. Odwiedzający stoisko Aluprof mieli również okazję podziwiać drzwi zewnętrzne z przesuniętą osią obrotu MB-86N PIVOT DOOR o wysokości 3,5m czy drzwi z przegrodą termiczną MB-100GFT do wykonywania zabudowy wejść w galeriach handlowych, urzędach i restauracjach. Piętro stoiska zdobiła pergola tarasowa MB-OpenSky 140, wyposażona w całoszklaną zabudowę przesuwną MB-OpenSlide, screen SkyRoll SRS oraz produkty SELT – System Slide oraz markiz Corsica Awning. Dużym zainteresowaniem zwiedzających cieszyła się też zupełnie nowa propozycja w ofercie Aluprof – dekoracyjne aluminiowe lamele elewacyjne EARTHLINE. To innowacyjne rozwiązanie daje nowe możliwości wykończenia ścian, tworząc dynamiczny, trójwymiarowy efekt oraz nadaje budynkom wyjątkowy charakter i nowoczesny styl.
Wyjątkowa okazja do prezentacji oferty i wymiany doświadczeń
Międzynarodowe Targi Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych BAU, które co dwa lata odbywają się w Monachium, od lat przyciągają tysiące producentów i ekspertów z całego świata. Tegoroczna edycja z pewnością należała do udanych – nie tylko ze względu na imponująca liczbę wystawców (2230 firm) i odwiedzających (ponad 180 000 osób), ale też ogromne zainteresowanie wydarzeniem ze strony zagranicznych podmiotów. Po raz pierwszy w ponad 60-letniej historii targów BAU firmy mające swoją siedzibę poza Niemcami stanowiły ponad połowę (dokładnie 52%) wszystkich wystawców. To ogromny sukces organizatorów, ale też potwierdzenie prestiżowego charakteru wydarzenia, które z każdą edycją zyskuje na popularności i przyciąga przedsiębiorstwa z nie tylko z Europy, ale całego świata. Podczas tegorocznej edycji krajami, które (poza Niemcami) miały najsilniejszą reprezentację po stronie wystawców, były Włochy, Chiny, Turcja, Austria, Polska, Belgia, Szwajcaria, Hiszpania, Holandia i Grecja.
„Obecność Aluprof na międzynarodowych targach BAU to element naszej strategii, zgodnie z którą duży nacisk kładziemy na ekspansję na rynki zagraniczne. Od wielu lat regularnie uczestniczymy zarówno w krajowych, jak i międzynarodowych imprezach branżowych. Dzięki temu mamy możliwość nie tylko zaprezentować nasze innowacyjne, proekologiczne rozwiązania, ale też spotkać się z projektantami i architektami z całego świata i jeszcze lepiej poznać ich oczekiwania, wymienić się doświadczeniami i nawiązać relacje biznesowe. Od samego początku naszej działalności staramy się nie tylko podążać za trendami, ale też wyznaczać nowe kierunki w budownictwie. Podczas wydarzeń takich jak targi BAU możemy zapoznać się z nowościami i ciekawostkami z branży i dzięki temu proponować naszym klientom produkty, które będą nie tylko designerskie i funkcjonalne, ale też dostosowane do ich potrzeb”, podkreśla Bożena Ryszka, dyrektor marketingu i PR Aluprof.
REKLAMA: REKLAMA: REKLAMA: