Powódź, która we wrześniu dotknęła Dolny Śląsk i Opolszczyznę, pozostawiła po sobie nie tylko ogromne zniszczenia materialne w infrastrukturze, ale przede wszystkim wyzwania dla lokalnych społeczności. W odpowiedzi na te potrzeby firma Baumit postanowiła wesprzeć poszkodowanych, przekazując blisko 200 ton materiałów budowlanych do czterech gmin, które najbardziej ucierpiały w wyniku kataklizmu. Pomoc jest przeznaczona dla osób, których domy wymagają całościowej lub częściowej odbudowy. Dodatkowo producent przygotował serię poradników, które mają ułatwić prace remontowe.
Wśród gmin, które najmocniej dotknęła powódź, znalazły się Głuchołazy, Kłodzko, Ołdrzychowice Kłodzkie oraz Stronie Śląskie. Straty materialne w każdej z nich liczone są w dziesiątkach milionów złotych. Zniszczeniu uległa zarówno krytyczna infrastruktura publiczna, jak i prywatne domostwa. W obliczu niespotykanej wcześniej skali zniszczeń wszelka pomoc zewnętrzna dla właścicieli obiektów mieszkalnych, była i nadal jest na przysłowiową wagę złota. Tym bardziej w trakcie trudnego okresu jesienno-zimowego.
Zapewnione przez firmę Baumit wsparcie w postaci niemal 200 ton tynku maszynowego Baumit MPI 25 pozwoli mieszkańcom wspomnianych gmin szybciej przystąpić do remontu zniszczonych wnętrz budynków, a co za tym idzie – do odbudowy codziennego życia. Do gminy Głuchołazy trafiło łącznie 96 ton materiałów, do gminy Kłodzko – 48 ton, z kolei do Ołdrzychowic Kłodzkich i Stronia Śląskiego po 24 tony. Za ich dystrybucję do potrzebujących odpowiedzialne są lokalne władze.
– Jako firma od lat działająca w branży budowlanej, doskonale wiemy, jak wymagający, kosztowny i długotrwały jest proces odbudowy po katastrofach takich jak powódź. Dlatego zdecydowaliśmy się nie tylko na wsparcie materialne, przekazując jeden z naszych flagowych produktów, ale także na dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, które mogą wspomóc w tym trudnym czasie mieszkańców Opolszczyzny i szczególnie nam bliskiego Dolnego Śląska – mówi Aleksandra Gilewska, Dyrektor Marketingu w Baumit Polska i dodaje: – Naszym celem było zapewnienie realnej pomocy, zarówno poprzez dostarczenie niezbędnej do remontu wnętrz suchej mieszanki tynkarskiej, jak i praktycznych wskazówek, które pozwolą przyspieszyć i zrealizować proces renowacji w sposób profesjonalny. Działania te wpisują się w wartości firmy Baumit, której misją jest wspieranie ludzi w tworzeniu trwałych i bezpiecznych domów.
Z myślą o osobach, które stanęły przed wyzwaniem remontu wnętrz budynków po szkodach powodziowych, firma przygotowała szereg materiałów edukacyjnych, które można pobrać na stronie: https://baumit.pl/broszury.
Dostępna tam broszura poradnikowa zawiera praktyczne i omówione w przystępny sposób wskazówki odnośnie procesu remontowego po powodzi. Znajdują się w niej odpowiedzi na kluczowe pytania – w tym te o osuszanie budynków, renowację ścian wewnętrznych, fasad, różnych konstrukcji podłogi, skończywszy na kwestiach związanych z usuwaniem zanieczyszczenia olejem znajdującym się w wodzie powodziowej. Dodatkowo, czytelnik może liczyć na informacje o optymalnych systemach do ścian i podłóg, które można zastosować, aby remont miał trwały efekt.
Ponadto, na blogu firmowym Baumit uruchomiono cykl artykułów poradnikowych pt. „Remont po powodzi”, który krok po kroku prowadzi przez proces przywracania budynków do stanu używalności: https://baumit.pl/serwis/blog/powodz.
Baumit od ponad 30 lat angażuje się w działania na rzecz lokalnych społeczności w Polsce, łącząc wysokiej jakości produkty budowlane z misją wspierania ludzi w potrzebie. Inicjatywa pomocy powodzianom jest kolejnym krokiem w realizacji tej wizji. Firma podkreśla, że odbudowa po takich wydarzeniach wymaga współpracy, solidarności i wzajemnego wsparcia.
REKLAMA: REKLAMA: REKLAMA: