S3 zyskała nowy odcinek. Najpiękniejsza droga i najdłuższy tunel w Polsce

Fragment drogi ekspresowej S3 pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą został otwarty – informuje wrocławski oddział GDDKiA. Kierowcy przejeżdżający w tej okolicy mogą nie chcieć przekraczać prędkości nie tylko z uwagi na możliwość dostania mandatu, ale także na widoki. Droga ta bowiem „przebija się przez malownicze krajobrazy Sudetów”. A to nie koniec atrakcji. Zdjęcie

GDDKiA poinformowała o otwarciu fragmentu drogi S3 pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą /GDDKiA /

GDDKiA poinformowała o otwarciu fragmentu drogi S3 pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą /GDDKiA / Reklama

Nowy, 16-kilometrowy odcinek drogi S3 na Dolnym Śląsku został oddany do użytku 31 lipca br. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, kierowcy mogą skorzystać z trasy, która „dosłownie przebija się przez malownicze krajobrazy Sudetów, obejmując aż 69 obiektów inżynierskich”.

„Najpiękniejsza” droga w Polsce. Można z niej podziwiać krajobraz górskich szczytów

Mowa tu o drodze pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą. Obie miejscowości znajdują się niedaleko gór. I przydomek „najpiękniejszej” trasy w Polsce wynika właśnie z uwagi na widoki na szczyty Sudetów, w tym na Karkonosze czy Śnieżkę.

Zdjęcie

Trasa pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą (woj. dolnośląskie) to "najpiękniejsza droga" w Polsce, z uwagi na utaczające ją szczyty Sudetów /GDDKiA /

Trasa pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą (woj. dolnośląskie) to „najpiękniejsza droga” w Polsce, z uwagi na utaczające ją szczyty Sudetów /GDDKiA /

Choć wspomniany fragment drogi S3 nie jest najdłuższym, tak prace nad jego budową wymagały dużo czasu i pieniędzy. Umowę na inwestycję podpisano z dwoma wykonawcami – PORR Warszawa oraz PORR Bau GMBH Wiedeń – w 2018 roku. Rok później natomiast wydano odpowiednie decyzje administracyjne. Całe przedsięwzięcie kosztowało ok. 1,9 mld zł, z czego 928 mln zł przekazała UE. 

Reklama

Trudności wynikały natomiast z ukształtowania terenu. Ten czynnik wpłynął również na poszczególne rozwiązania architektoniczne. Na wspomnianej trasie powstały dwa tunele – jeden na długość 320 m, drugi zaś na 2,3 km, który jest obecnie najdłuższym pozamiejskim tunelem w Polsce oraz najdłuższym wydrążonym w skale – tłumaczy GDDKiA. Do jego wydrążenia wykorzystano nową austriacką metodę NATM, a same prace trwały dwa lata.

Ambitne plany na rozwój S3. Droga ma połączyć się z czeską autostradą

Po otwarciu nowej inwestycji S3 w województwie dolnośląskim mierzy już 135 km. GDDKiA zamierza jeszcze umożliwić kierowcom podróżowanie po odcinku pomiędzy Świnoujściem a Troszynem w województwie zachodniopomorskim, co ma nastąpić do końca 2024 r. Po tym etapie cała droga ekspresowa będzie miała ok. 470 km, a podróż z jednego krańca kraju na drugi ma zająć blisko 4 godziny.

W dalszej przyszłości natomiast kierowcy podróżujący po S3 będą mogli swobodnie zjechać z drogi ekspresowej na czeską autostradę D11. Według zapowiedzi administracji naszego południowego sąsiada, ma to nastąpić do 2027 roku.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Rusza nabór wniosków na bon energetyczny. Trzeba spełniać określone kryteria Polsat News

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *