L’Osteria, niemiecka sieć restauracji serwująca włoską kuchnię, jest już po otwarciu swojego pierwszego lokalu w Polsce. Restauracja nie zaczęła jeszcze okrzepnąć po rozpoczęciu działalności, a już wiadomo, że sieciówka zamierza zainwestować w ekspansję na polskim rynku. Pierwszy lokal założono w Norymberdze w Niemczech, obecnie poza krajem naszych zachodnich sąsiadów L’Osteria obecna jest również w Austrii, Szwajcarii, Anglii, Czechach, Holandii, Francji i Luksemburgu.
/flickr.com/Marco Verch Professional Photographer /INTERIA.PL
Reklama
- L’Osteria to nowa w Polsc sieć restauracji, która właśnie otworzyła nad Wisłą pierwszy lokal.
- W perspektywie najbliższych lat w Polsce ma stanąć 10 lokali niemieckiej sieci serwującej włoską kuchnię.
- Jak deklarują władze, L’Osteria w swojej kuchni wykorzystuje żywność, z której przynajmniej 1/3 pochodzi z Włoch.
Pierwsza L’Osteria jest już nad Wisłą i funkcjonuje pełną parą. Powstała w 1999 roku sieciówka dołączyła tym samym Polskę do grona już 8 krajów Europy, gdzie jest obecna. Sieć obecnie posiada około 160 lokali w wymienionych krajach, a do obsługi restauracji zatrudnia 6,5 tys. osób. W ubiegłym roku L’Osteria osiągnęła przychód prawie 321 mln euro.
L’Osteria otwarta w Polsce. Lokal ma miejsca dla 300 osób w sumie
L’Osteria otworzyła pierwszą restaurację w Polsce w Centrum Praskim Koneser. Lokal otwarty jest każdego dnia w tygodniu, w zależności od daty otwarcie warszawskiej L’Osterii miejsce ma o 10:00 lub 11:00, a zamknięcie o 21:00, 23:00, lub o północy. Na karcie lokalu w Google Maps miejsce już dorobiło się 18 recenzji, z których średnia daje 4,6 gwiazdki na 5 możliwych.
Lokal mierzy blisko 500 metrów kwadratowych, jak podaje portal Wiadomości Handlowe. Naprzeciwko wejścia znajduje się bar przyozdobiony bukietem lilii, które pojawiają się w każdej restauracji sieci jako stały wystrój, zaś w samym lokalu pomieścić się może 180 osób. Sezonowy ogródek daje miejsce dla kolejnych 120 miejsc.
Pierwsza L’Osteria w Polsce nie będzie ostatnią. Po Warszawie przyjdzie czas na kolejne miejsca
L’Osteria uruchomiona w Centrum Praskim Koneser nie powinna długo być jedynym lokalem niemieckiej sieciówki w Polsce. Już w perspektywie 5 następnych lat w Polsce ma być 10 restauracji. Za wdrażanie w Polsce marki restauracji serwującej włoską kuchnię odpowiada Adam Mularuk, który już w przeszłości dla firmy AmRest wprowadzał do Polski tak znane marki jak KFC, Burger King, Starbucks czy Pizza Hut.
– Lokalizacja pierwszego w Polsce lokalu nie została wybrana przypadkowo. Historia danego miejsca jest dla nas bardzo ważna (…). Centrum Praskie Koneser spełnia nasze oczekiwania zarówno pod względem estetycznym jak i funkcjonalnym. Prace nad dostosowaniem przestrzeni pod restaurację trwały pięć miesięcy – mówił o pierwszym lokalu L’Osteria cytowany przez Wiadomości Handlowe Adam Mularuk.
Czy L’Osteria podbije Polskę? Sieć liczy na sukces
L’Osteria serwując dania kuchni włoskiej skupia się między innymi na przygotowywaniu pizzy, którą dostać można w lokalu w rozlicznych konfiguracjach składników. Podobnie jest zresztą z innym specjałem kojarzącym się z kuchnią włoską – makaronami. L’Osteria sama pali rozlewaną przez siebie kawę, produkuje mąkę na pizze czy oliwę, a 1/3 produktów, jak deklarują władze sieci, ma pochodzić z Włoch.
Zainteresowanie kuchnią włoską wśród Polaków ma przynieść marce z Norymbergi sukces. Odpowiedzialny za sieć L’Osteria w Polsce Adam Mularuk przekonuje, że ta idealnie wstrzeliła się w sytuację, gdy rośnie zainteresowanie Polaków tym, by stołować się w restauracjach i zarazem wśród młodych popularne jest podróżowanie i próbowanie nowych smaków.
– W kwestii zwyczaju regularnego bywania w restauracjach w naszym kraju nadal nie jest to codzienne rozwiązanie. Ostatnie lata pokazały jednak, że korzystamy z tej opcji coraz częściej, m.in. z powodu wzrostu cen żywności czy braku czasu. Znaczenie ma także zmiana pokoleniowa – młodzi ludzie więcej podróżują, dzięki czemu poznają nowe smaki i pragną zabrać je ze sobą do Polski, a także bardziej cenią wygodę i spędzanie czasu poza domem. L’Osteria od lat łączy w sobie wysoką jakość i swobodny charakter, dzięki czemu w pełni odpowiada na rosnące potrzeby Polaków – podsumował Adam Mularuk.
Przemysław Terlecki
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. INTERIA.PL