Lidl pokazał wyniki. Rekordowa sprzedaż polskich produktów za granicą

Lidl Polska ujawnił właśnie wyniki dotyczące eksportu polskich produktów w ramach marek własnych sieci. W 2023 roku, gdy sieć współpracowała z 840 dostawcami z Polski, sprzedaż produktów „Made in Poland” w sklepach Lidl za granicą pobiła rekord. Polskie produkty płyną poza kraj szerokim strumieniem. Jest kilka, które cieszą się szczególnym powodzeniem. Zdjęcie

Lidl pokazał wyniki. Rekordowa sprzedaż polskich produktów za granicą /monticello /123RF/PICSEL

Lidl pokazał wyniki. Rekordowa sprzedaż polskich produktów za granicą /monticello /123RF/PICSEL Reklama

  • Lidl eksportuje z Polski ogromną liczbę produktów, przede wszystkim żywności, która trafia na półki w sklepach tej sieci za granicą.
  • W 2023 roku wartość eksportu polskich towarów, która przeszła przez sklepy sieci Lidl, osiągnęła 6,45 mld zł.
  • W sumie w ciągu ostatnich 6 lat Lidl wyeksportował za granicę towary z Polski o wartości 25 mld zł.

Lidl działa na polskim rynku od 2002 roku. W ciągu 21 lat funkcjonowania do 2023 roku sieciówka zbudowała współpracę z 840 dostawcami produktów z Polski. Dzięki kooperacji klienci Lidla mogą zakupić ponad 450 produktów oznaczonych znakiem „Produkt polski”. Wiele z nich trafia nie tylko na półki polskich sklepów sieci, ale i za granicę, gdzie radzą sobie coraz lepiej.

Reklama

Lidl pokazał wyniki eksportu polskich produktów. Padł rekord

Towary polskiej produkcji świetnie sprzedają się za granicą. W 2023 roku ponad 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków, gdzie sieć jest obecna. Wartość tego eksportu sięgnęła 6,45 mld zł, co jest kolejnym rekordem z rzędu.

W 2022 roku wartość eksportu polskich towarów w ramach sklepów Lidla osiągnęła 5,4 mld zł, a w 2021 roku 4,3 mld zł. W sumie w ciągu 6 ostatnich lat (2018-2023) eksport polskich produktów przez Lidla za granicę sięgnął wartości 25 mld zł.

Tu najczęściej sprzedają się polskie produkty. To 8 rynków

Polskie produkty eksportowane przez Lidla za granicę to przede wszystkim nasza rodzima żywność. Ta cieszy się gigantycznym zainteresowaniem w krajach, gdzie Lidl prowadzi swoje sklepy. Jak wskazano w ujawnionych danych na temat eksportu, najczęściej za granicą sprzedają się polskie mięso, wędliny, nabiał oraz pieczywo.

Pod względem ilości i wartości jest osiem rynków zagranicznych, gdzie operuje Lidl, a gdzie polskie produkty sprzedawały się w 2023 roku najlepiej. Są to:

  • Rumunia,
  • Czechy,
  • Słowacja,
  • Litwa,
  • Łotwa,
  • Węgry,
  • Bułgaria,
  • Wielka Brytania.

Te same państwa były wskazywane przez Lidla jako największe rynki zbytu dla polskich produktów także w ubiegłym roku. Widać więc, że klienci Lidla nie zmienili preferencji, a jakość polskiej żywności przyciąga ich na dłużej. 

Polscy producenci ciepło o eksporcie przez sklepy Lidla. Dla niektórych to 1/3 sprzedaży

W kooperacji z Lidlem działa chociażby Spółdzielnia Mleczarska „Mlekpol”. Jak przekonuje Piotr Jankowski, dyrektor wydziału handlu Spółdzielni Mleczarskiej „Mlekpol”, 1/3 sprzedaży to eksport m.in. przez sklepy Lidla na rynki zagraniczne. 

– Blisko 30 proc. sprzedaży Spółdzielni Mleczarskiej „Mlekpol” to eksport, który rozwijamy m.in. dzięki współpracy z Lidl Polska. Od siedmiu lat dostarczamy nasze mleko, śmietany, sery czy twarogi do sklepów Lidl w Litwie, Łotwie, Estonii, Słowacji czy Niemczech – podkreślił Jankowski.

Za granicę trafiają także polskie warzywa i owoce. 38 proc. sprzedaży współpracującej z Lidlem  E.C.O. Grupy stanowił w 2023 roku eksport. 

– W ramach sieci, poza rynkiem krajowym, dostarczamy świeże owoce do Czech, Słowacji, Bułgarii, Rumunii, Węgier Litwy i Łotwy. W 2023 roku wraz z tradycyjnym polskim produktem eksportowym, czyli jabłkiem i gruszką, udało nam się zainteresować ofertą owoców jagodowych – tj. truskawką, maliną, borówką, jeżyną – pochodzących z naszych plantacji, co stanowiło 38 proc. zagregowanej sprzedaży – podsumował Paweł Zalewski z Europejskiego Centrum Owocowego (E.C.O. Grupa).

Przemysław Terlecki

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Gwiazdowski mówi Interii. Odc.77: Ustawa hasztagowa. Czy od tego przybędzie mieszkań? INTERIA.PL

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *