Kolejny atak. Na celowniku Bank Santander, uwaga na „Zaktualizuj teraz”

Po raz kolejny klienci banku Santander znaleźli się na celowniku cyberprzestępców. Uważaj na „Zaktualizuj teraz” – ostrzega Państwowy Instytut Badawczy NASK. Celem oszustów jest wyłudzenie danych do logowania do konta bankowego. Zdjęcie

NASK ostrzega klientów Banku Santander. Oszuści usiłują wyłudzić ich dane do logowania /123RF/PICSEL

NASK ostrzega klientów Banku Santander. Oszuści usiłują wyłudzić ich dane do logowania /123RF/PICSEL Reklama

Eksperci NASK informują, że zaobserwowano kampanię oszustw celowanych w klientów banku Santander. Klienci banku otrzymują wiadomość o konieczności ponownego podania numeru telefonu. Powodem mają być rzekomo nieaktualne informacje posiadane przez bank. NASK ostrzega, że gdy ofiara wybierze opcję „Zaktualizuj teraz” automatycznie zostaje przekierowana na fałszywą stronę, na której wyłudzane są jej dane logowania do konta bankowego.

Uwaga na otrzymywane wiadomości

Eksperci od cyberbezpieczeństwa zachęcają, aby każdą wiadomość, która informuje o potrzebie zmiany danych, zweryfikować innym kanałem komunikacji, np. dzwoniąc na infolinię. Apelują też o uważne sprawdzanie adresów stron internetowych, na które przekierowują linki. “Postępuj tak zawsze, kiedy wpisujesz swoje dane, hasła lub wykonujesz przelew” – apeluje NASK. Przypominają też, że podejrzane wiadomości lub strony można zgłaszać poprzez https://incydent.cert.pl/#!/lang=pl. 

Reklama

To nie pierwszy cyberatak w tym roku na Bank Santander. Niespełna dwa miesiące temu oszuści podszywali się pod przedstawicieli instytucji i wysyłali fałszywe maile. Informowali w nich o wykryciu na koncie podejrzanej aktywności i domagali się jego weryfikacji. W innym wypadku – ostrzegali – zarówno środki, jak i konto zostaną zablokowane. 

Ataków będzie więcej

Eksperci ostrzegają, że cyberataków na instytucje finansowe będzie coraz więcej. Między innymi przez digitalizację usług bankowych i wzrost liczby transakcji dokonywanych kanałami elektronicznymi. Kolejną przyczyną jest rozwój nowych technologii, m.in. sztucznej inteligencji. Pozwala ona np. na “oszustwo głosowe” (voice phishing) polegające na podszyciu się pod infolinię banku, instytucji państwowej lub organów ścigania. 

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. „Wydarzenia”: Dyskusje o wieku emerytalnym i inne sporne tematy Polsat News

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *