Klienci Starbucks nabici w butelkę? Gigant pozwany za brak owoców w napojach owocowych

Klienci Starbucksa pozwali giganta za to, że produkty, które są opisane jako owocowe, nie mają w składzie owoców. Firma broni się, przekonując, że nazwy produktów opisują smak napojów, a nie ich składniki – informuje Reuters.

Klienci Starbucks nabici w butelkę? Gigant pozwany za brak owoców w napojach owocowych

Pozew rozpoczął się w sierpniu 2022 r. i dotyczył odszkodowania na kwotę co najmniej 5 milionów dolarów (pixabay.com, pixabay.com)

Klienci Starbucks nabici w butelkę? Gigant pozwany za brak owoców w napojach owocowych - INFBusiness

Klienci Starbucks nabici w butelkę? Gigant pozwany za brak owoców w napojach owocowych - INFBusiness

Klienci Starbucks nabici w butelkę? Gigant pozwany za brak owoców w napojach owocowych - INFBusiness

Klienci Starbucks nabici w butelkę? Gigant pozwany za brak owoców w napojach owocowych - INFBusiness

Starbucks będzie musiał zmierzyć się w sądzie z pozwem zbiorowym, wniesionym przez dwoje klientów. Twierdzą oni, że firma naruszyła przepisy dotyczące ochrony konsumentów i wprowadziła ich w błąd. Jak relacjonuje Reuters, w miniony poniedziałek sędzia okręgowy z Manhattanu, do którego trafiła sprawa, stwierdził, że „znaczna część rozsądnych konsumentów” spodziewałaby się, że napoje będą zawierać owoce wymienione w ich nazwie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Kto dopłaca do biletów za złotówkę? Oto klucz do rentowności połączeń autobusowych

Klienci Starbucks nabici w butelkę? Gigant pozwany za brak owoców w napojach owocowych - INFBusiness

Napoje owocowe bez owoców. Klienci Starbucksa poszli do sądu

Dwoje klientów, którzy wspólnie wnieśli pozew, zwróciło uwagę, że produkty Starbucks Mango Dragonfruit, Mango Dragonfruit Lemonade, Pineapple Passionfruit, Pineapple Passionfruit Lemonade, Strawberry Açai i Strawberry Açai Lemonade Refreshers nie zawierały w rzeczywistości mango, marakui ani açaí.

Klienci Starbucks nabici w butelkę? Gigant pozwany za brak owoców w napojach owocowych - INFBusiness

Zobacz także:

Szef Starbucksa zapowiedział rewolucję. Sieć wprowadzi zupełnie nowy rodzaj kawy

Klientów oburzyło to, że głównymi składnikami była woda, koncentrat soku winogronowego i cukier, kiedy z menu jasno wynikało, że w napojach są owoce. Uznali, że polityka Starbucksa narusza przepisy dotyczące ochrony konsumentów w ich stanach i wprowadza klientów w błąd.

Klienci Starbucks nabici w butelkę? Gigant pozwany za brak owoców w napojach owocowych - INFBusiness

Starbucks bronił się, twierdząc, że nazwy produktów opisują smak napojów, a nie ich składniki. Przekonywał również, że żaden „rozsądny konsument” nie był zdezorientowany, a bariści mogliby „wystarczająco rozwiać” wszelkie nieporozumienia, gdyby konsumenci mieli pytania – informuje Reuters.

Klienci Starbucks nabici w butelkę? Gigant pozwany za brak owoców w napojach owocowych - INFBusiness

Zobacz także:

Nowy prezes Starbucksa raz w miesiącu będzie pracował w kawiarni jako barista. Oczekuje też tego od innych kierowników

Sędzia stwierdził jednak, że w przeciwieństwie do terminu „wanilia”, będącego przedmiotem wielu pozwów, nic nie wskazuje na to, że „mango”, „marakuja” czy „açaí” są terminami, które zazwyczaj rozumie się jako reprezentujące wyłącznie smak, a nie ten składnik. Sędzia oddalił jednocześnie pozew o oszustwo, nie znajdując dowodów na to, by Starbucks zamierzał oszukać konsumentów, oraz wniosek o bezpodstawne wzbogacenie.

Klienci Starbucks nabici w butelkę? Gigant pozwany za brak owoców w napojach owocowych - INFBusiness

Starbucks w oświadczeniu nazwał zarzuty zawarte w pozwie „nieprawdziwymi i bezpodstawnymi”. Reuters przypomina, że sprawa rozpoczęła się w sierpniu 2022 r. i dotyczyła odszkodowania na kwotę co najmniej 5 mln dol. Teraz strony spotkają się na sali rozpraw.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *