Baltic Hub. Ogromne suwnice płyną do Gdańska. „Spektakularne widowisko”

Do Portu Gdańsk w weekend przypłynie statek z czterema gigantycznymi suwnicami, które zostaną rozładowane i zamontowane na nabrzeżu T3 w Baltic Hub. Operacja jest wymagająca, bo każda z nich waży niemal 2 tys. ton i ma ponad 100 metrów wysokości. Ich rozładunek może potrwać nawet 10 dni. Zdjęcie

Statek z ogromnymi suwnicami płynie do Gdańska. Każda z nich waży 2 tys. ton  (zdj. ilustracyjne) /GERARD/REPORTER, Baltic Hub/FB /

Statek z ogromnymi suwnicami płynie do Gdańska. Każda z nich waży 2 tys. ton (zdj. ilustracyjne) /GERARD/REPORTER, Baltic Hub/FB / Reklama

Statek z czterema suwnicami na pokładzie do Zatoki Gdańskiej dopłynie w sobotę – poinformowała spółka Baltic Hub w mediach społecznościowych. Dzień później dobije do nabrzeża T3. 

Baltic Hub. Statek z ogromnymi suwnicami płynie do Gdańska. Każda z nich waży 2 tys. ton

Każda z suwnic waży prawie 2 tys. ton i ma ponad 96 metrów wysokości, a 140 metrów z podniesionym wysięgnikiem. „Cztery takie olbrzymy wypłynęły z portu Changxin, okrążając Afrykę, a swoją podróż kończąc na wodach Morza Bałtyckiego. Trasa wynosi dokładnie 16 115 mil morskich, czyli prawie 29 500 km” – poinformowali przedstawiciele spółki. 

Dopłynięcie do nabrzeża to dopiero początek „spektakularnego widowiska”, czyli rozładunku suwnic STS. Każda z nich zostanie przetransportowana z pokładu statku na nabrzeże. „Będzie to długi i skomplikowany proces, wymagający niemal chirurgicznej precyzji”.

Reklama

Jak przekazała PAP kierowniczka ds. marketingu i komunikacji Baltic Hub Magdalena Jagła, rozładunek suwnic rozpocznie się w poniedziałek i może potrwać nawet 10 dni.

Instalacja czterech suwnic kolejnym krokiem do uruchomienia nowego nabrzeża

Instalacja czterech suwnic STS jest kolejnym krokiem w kierunku częściowego uruchomienia nabrzeża T3. Pełne uruchomienie nabrzeża planowane jest na koniec września 2025 roku. Dzięki temu przepustowość terminalu Baltic Hub wzrośnie o dodatkowe 1,5 mln TEU

Baltic Hub, który został uruchomiony w 2007 r. pod nazwą DCT Gdańsk, obecnie posiada zdolność przeładunkową do 3 mln TEU rocznie. Łączna długość dwóch głębokowodnych nabrzeży terminalu wynosi 1,3 km, co pozwala na obsługę czterech statków jednocześnie. Terminal obsługuje ponad 700 statków rocznie, w tym największe kontenerowce świata. W 2023 roku terminal obsłużył 2,05 miliona TEU i zatrudnia ponad 1,4 tys. osób.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. ”Szczerze o pieniądzach”: Patent na rozwój Szczerze o pieniądzach

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *