Inflacja uderza w punkty gastronomiczne. Klienci rzadziej zaglądają do restauracji

Konsumenci rzadziej zaglądają do restauracji

Foto: Adobe Stock

Magdalena Auzbiter

Rynkowa analiza dokonana przez firmę technologiczną Proxi.cloud i platformę analityczno-badawczą UCE Research dotyczyła pizzerii oraz punktów typu fast food. W obydwu przypadkach klienci rzadziej korzystali z oferowanych usług, ale także poświęcali mniej czasu na swoje wizyty. 

Ma być to spowodowane cięciem kosztów w rodzinnych budżetach, zamiast korzystać z usług restauracji, nawet tych oferujących „szybkie jedzenie” konsumenci częściej wybierają większe zakupy i gotowe produkty, które mają naśladować te restauracyjne. Ponadto restauratorzy tak samo jak pozostałe przedsiębiorstwa borykają się z podwyższonymi kosztami prowadzenia biznesu – kryzys energetyczny, wyższe ceny produktów, ale także podwyżki wynagrodzeń minimalnych. 

Zauważalne jest jednak, że to właśnie pizzerie oraz fast foody radzą sobie lepiej z potrzebami klientów niż tradycyjne restauracje, a przede wszystkim te z wyższych półek cenowych. 

Mimo tych niesprzyjających warunków w Polsce nie spada liczba otwieranych punktów. Bardzo popularne stają się również punkty mobilne, których prowadzenie może pozbyć się takich kosztów jak cena wynajmu. 

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *