Elektroniczne wersje legitymacji emeryta i rencisty wprowadziły znaczne ułatwienia dla seniorów w Polsce. Dzięki mLegitymacji dostępnej w aplikacji mObywatel, korzystanie z ulg i zniżek stało się prostsze. Jak założyć mLegitymację i jakie korzyści z niej płyną? Sprawdź, co powinni wiedzieć wszyscy emeryci.
Seniorzy przekonali się do nowej legitymacji (East News, ZOFIA BAZAK)
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że elektroniczna wersja legitymacji emeryta i rencisty została pobrana już ponad 770 tys. razy. Aplikacja upoważnia do korzystania z wielu ulg i zniżek, bez konieczności noszenia ze sobą dokumentu.
Osoby po ukończeniu 60. lub 65. roku życia mogą korzystać z licznych zniżek, m.in. w komunikacji miejskiej, PKP, liniach lotniczych, siłowniach, na basenach czy w aptekach. Skorzystanie ze zniżki jest możliwe przy okazaniu legitymacji emeryta bądź rencisty.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zobacz także: Chaos na lotnisku w Gdańsku. "Z godziny na godzinę coraz więcej opóźnień"
Legitymację można dodać mObywatela
mLegitymację można dodać do aplikacji mObywatel. Dzięki temu można łatwo i szybko
- potwierdzić prawo do świadczeń zdrowotnych,
- ulg i zniżek, na przykład na bilety komunikacji miejskiej,
- uzyskać zniżki w ośrodkach uzdrowiskowych i placówkach kultury,
- otrzymać zwolnienie z części opłat za rehabilitację,
- skorzystać ze zwolnienia z abonamentu RTV.
Każdy emeryt i rencista ma możliwość samodzielnej instalacji elektronicznej wersji legitymacji. W tym celu wystarczy pobrać aplikację mObywatel z Google Play lub App Store i zainstalować ją na swoim telefonie. Po zalogowaniu należy wybrać opcję „dodaj dokument” i z listy dokumentów wskazać „legitymacja emeryta rencisty”. Od tego momentu ikona mLegitymacji będzie widoczna na pulpicie aplikacji.
ZUS zwraca uwagę, że przed dodaniem legitymacji emeryta rencisty w aplikacji mObywatel, konieczne jest potwierdzenie tożsamości poprzez dodanie dowodu osobistego. Dopiero potem można dodać legitymację emeryta rencisty.
W przypadku, gdy emeryt lub rencista posiadający wyłącznie elektroniczną wersję legitymacji chce mieć także wersję plastikową, może złożyć odpowiedni wniosek do ZUS (formularz o symbolu ERL). Klienci mają możliwość korzystania zarówno z tradycyjnych plastikowych legitymacji, jak i ich elektronicznych odpowiedników. Ważność tradycyjnej plastikowej karty jest utrzymywana zgodnie z terminem jej ważności.