Chorwacja oczekuje w 2024 roku rekordowego sezonu turystycznego. Władze kraju nieustannie inwestują w kampanie promocyjne, mające ściągać nad Adriatyk coraz więcej Polaków – podał portal Dnevnik, komentując otworzenie bezpośredniego połączenia lotniczego Warszawa-Split.
/CLAIRE SERIE / Hans Lucas /AFP
W Chorwacji pojawiło się najwięcej jak dotąd połączeń lotniczych – obecnie 70 firm obsługuje ponad 500 kierunków pomiędzy chorwackimi lotniskami i miastami w Europie i poza Starym Kontynentem.
LOT wzbogaca ofertę połączeń z chorwackimi lotniskami
W piątek 19 kwietnia zainaugurowano połącznie pomiędzy Warszawą i Splitem na południu Chorwacji, obsługiwane przez polskiego przewoźnika narodowego – LOT. – Chorwacja jest ulubionym wakacyjnym kierunkiem Polaków, który od lat znajduje się na szczycie letnich wyjazdów. W ubiegłym roku przyjechało tutaj ponad 1 mln 80 tys. Polaków – powiedział podczas konferencji prasowej w Splicie prezes PLL LOT Michał Fijoł. – W relacjach naszych państw da się wyczuć wspaniałą energię – dodał.
Reklama
Jeśli chodzi o destynacje w Chorwacji, PLL LOT w tym roku na rejsach z Warszawy do Zagrzebia, Dubrownika i Splitu oferują ok. 150 tysięcy foteli w samolotach typu Embraer oraz Boeing 737 – poinformował prezes polskiego narodowego przewoźnika.
Obecna na konferencji prasowej dyrektor Przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce Małgorzata Kowalska przekazała, że zainteresowanie wyjazdami Polaków do Chorwacji z roku na rok rośnie.
Ponad milion Polaków odwiedziło w 2023 r. Chorwację
– Według danych systemu eVisitor od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 roku, do Chorwacji przyjechało łącznie 1 084 127 gości z Polski, którzy zrealizowali 6 666 213 noclegów, co oznacza wzrost przyjazdów o 3,38 proc. oraz wzrost noclegów o 0,13 proc. w porównaniu do roku 2022 – przekazała PAP Małgorzata Kowalska.
„Polakom Chorwacja kojarzy się ze wspaniałymi pejzażami, morzem, zabawą i dlatego – wydaje się – nie będą im aż tak bardzo przeszkadzały podwyższone przez inflację ceny” – odnotowuje portal Dnevnik.
Jak podkreśla Ivana Vladović, dyrektorka biura ds. turystyki władz miejskich w Splicie, „jest jeszcze wielu Polaków, którzy Chorwacji dotąd nie odwiedzili, dlatego nieustannie inwestujemy w kampanie promocyjne w Polsce”.
Przy okazji otwarcia połączenia Warszawa-Split do Dalmacji przyleciało 180 polskich agentów turystycznych i dziennikarzy – poinformował Dnevnik.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. INTERIA.PL