Rusza Salone del Mobile 2024. Polacy pokochali design „made in Italy”

Rusza Salone del Mobile 2024. Polacy pokochali design „made in Italy” - INFBusiness

Od wielu lat włoscy producenci i projektanci kreują trendy, które wyznaczają główne kierunki rozwoju branży wyposażenia wnętrz. W najbliższych dniach ich najnowsze propozycje będzie można obejrzeć podczas targów Salone del Mobile 2024. Ci, którzy pomiędzy 16-21 kwietnia nie mogą być w Mediolanie, mają szansę zrekompensować to odwiedzinami w Domotece. W ofercie znajdujących się tam salonów nie brakuje bowiem znanych i cenionych włoskich marek.

Wielkimi krokami zbliża się międzynarodowe święto designu –  targi Salone del Mobile tradycyjnie odbywające się w Mediolanie od 1961 roku. W dniach 16-21 kwietnia na tereny wystawiennicze Rho Fiera Milano zawitają wszyscy, dla których design jest pasją, nie tylko zawodową. Ubiegłoroczną edycję mediolańskich targów odwiedziło łącznie ponad 300 tysięcy gości z całego świata, którzy mieli okazję zapoznać się z ofertą przeszło 2 tysięcy marek. Doskonale obrazuje to skalę i rangę wydarzenia.

Rusza Salone del Mobile 2024. Polacy pokochali design „made in Italy” - INFBusiness

„Targi Salone del Mobile są niezwykle istotne dla branży projektowej ze względu na swoją renomę, której

Rusza Salone del Mobile 2024. Polacy pokochali design „made in Italy” - INFBusiness

prestiż przyciąga najlepszych projektantów, producentów i klientów z całego świata. Aktualne trendy w światowym designie obejmują zrównoważony rozwój, minimalizm, integrację technologii, a także wzornictwo inspirowane naturą i tradycją lokalną. Europejski design nadal cieszy się światowym uznaniem ze względu na swoje mistrzostwo rzemieślnicze, innowacyjność i estetykę. Pomimo pewnych wyzwań, takich jak konkurencja z innych rynków, włoskie produkty wciąż utrzymują swoją pozycję jako ikony światowego designu” – ocenia Łukasz Siwiec, ceniony stylista i architekt wnętrz współpracujący z Domoteką.

 

W Mediolanie trzeba być

Targi w Mediolanie od lat uważane są za najważniejszą imprezę adresowaną do profesjonalistów zajmujących się wyposażeniem wnętrz i designem. Prezentacje czołowych marek, gwiazdy światowego designu, nowe produkty i inspirujące trendy, wystawy i towarzyszące im wydarzenia kulturalne – żaden miłośnik designu nie może przegapić takiej okazji.

Rusza Salone del Mobile 2024. Polacy pokochali design „made in Italy” - INFBusiness

„Targi w Mediolanie to obowiązkowy punkt w kalendarzu wszystkich, którzy chcą być na bieżąco z najnowszymi trendami w aranżacji wnętrz. Dzięki nim możemy prześledzić kierunki rozwoju naszej branży, przyjrzeć się nowościom, poszukać inspiracji, wreszcie – porozmawiać z ludźmi, którzy kształtują współczesny design” – mówi Agata Brzezińska, Head of CEE z firmy Pradera, właściciela Domoteki.

 

Polacy pokochali włoski design

Niezmiennie uwagę gości mediolańskich targów będzie przyciągał szczególnie włoski design, który od lat uznawany jest za nieprzebrane źródło wzorniczych inspiracji. Niestety, nie wszyscy mogą być w tym czasie w Mediolanie. Jednak nic straconego. W tej sytuacji warto odwiedzić Domotekę, w której znajduje się wiele salonów oferujących produkty włoskich producentów i projektantów.

Rusza Salone del Mobile 2024. Polacy pokochali design „made in Italy” - INFBusiness

Miłośnicy nowoczesnego stylu będą mieli w czym wybierać, wstępując do salonu Italmeble, w którym dostępnych jest wiele znanych włoskich marek wnętrzarskich. Cattelan Italia, Bontepi, Miotto, Pedrali czy Alberta Salotti to tylko niektóre z nich.

Rusza Salone del Mobile 2024. Polacy pokochali design „made in Italy” - INFBusiness

Prawdziwym dziełem sztuki użytkowej jest oferowany przez salon Italmeble stół „Scott Keramik”, zaprojektowany przez Studio 28 dla marki Cattelan Italia. Efektowny ceramiczny blat, odwzorowujący fantazyjnie żyłkowną powierzchnię marmuru, wsparty jest na równie oryginalnej podstawie, składającej się z dwóch pomysłowo zachodzących na siebie metalowych płyt. To doskonała propozycja do wnętrz, których właściciele stawiają na indywidualizm.

Rusza Salone del Mobile 2024. Polacy pokochali design „made in Italy” - INFBusiness

Osoby myślące o urządzeniu modnego salonu mogą także skierować swoje kroki do salonu JMB Design, gdzie na klientów czekają między innymi zestawy wysokiej jakości mebli wypoczynkowych, w tym takich włoskich marek, jak Nicoletti Home czy Dienne Salotti. Komfortem i funkcjonalnością uwagę zwraca choćby narożnik „Groove” marki Nicoletti Home, który został zaprojektowany z myślą o zaspokojeniu potrzeb całej rodziny. Wsparty na delikatnych, stalowych nóżkach zdaje się unosić w powietrzu, a w połączeniu z efektownie profilowanymi poduchami tworzy wyrazisty akcent aranżacyjny we wnętrzu. Z kolei regulacja oparć i głębokości siedzisk wpływa na wygodę użytkowania mebla i zapewnia niczym nieskrępowany relaks.

Rusza Salone del Mobile 2024. Polacy pokochali design „made in Italy” - INFBusiness

Rusza Salone del Mobile 2024. Polacy pokochali design „made in Italy” - INFBusiness

Każdy, kto urządza swoje wymarzone mieszkanie, wie, jakim wyzwaniem jest znalezienie odpowiedniego oświetlenia. Trafiony wybór znacząco podkreśli i wydobędzie piękno każdego wnętrza. W Domotece nie brakuje zatem różnorodnych propozycji przeznaczonych do oświetlenia poszczególnych pomieszczeń. Można je znaleźć na przykład w salonie Exclusive Lights. Obok produktów hiszpańskich i polskich producentów są tam również propozycje rodem ze słonecznej Italii, wśród nich między innymi tak znane marki, jak Artemide, Linea Light, Panzeri czy Vistosi.

Rusza Salone del Mobile 2024. Polacy pokochali design „made in Italy” - INFBusiness

Poszukiwacze niebanalnego designu, który jednocześnie wpisuje się w jakże aktualne obecnie ekologiczne trendy, na pewno zwrócą uwagę na lampę „Criosfera”, zaprojektowaną przez Giulię Foscari dla marki Artemide. Została ona wykonana z warstw dmuchanego szkła pochodzącego z recyklingu, a jej kształt został zainspirowany… rdzeniami lodowymi wydobywanymi z antarktycznej pokrywy lodowej, które służą naukowcom do badania stężenia dwutlenku węgla. To jeden z wielu przykładów, gdy włoskie wzornictwo staje się odpowiedzią na bieżące problemy.

Rusza Salone del Mobile 2024. Polacy pokochali design „made in Italy” - INFBusiness

Można być pewnym, że po zakończeniu najbliższej edycji mediolańskich targów w ofercie salonów działających w Domotece pojawią się kolejne produkty sygnowane markami i nazwiskami projektantów rodem z Włoch. Na tegorocznym wydarzeniu obecni będą bowiem reprezentanci takich salonów jak choćby Western Home, Aksonometria, Italmeble, JMB Design, Exclusive Light czy Halupczok.

 

Wkrótce powstanie kolejny raport wzorniczy Domoteki

Podczas odbywającego się w Mediolanie święta designu rzecz jasna nie zabraknie przedstawicieli Domoteki. Trudno bowiem znaleźć lepsze miejsce do śledzenia najnowszych trendów w dziedzinie wyposażenia wnętrz i poszukiwania inspiracji. Tradycyjnie efektem pobytu w Mediolanie będzie unikalny raport wzorniczy, opracowany we współpracy z krajowymi i międzynarodowymi ekspertami. Dzięki raportowi klienci Domoteki i wszyscy zainteresowani designem zyskają niepowtarzalną szansę, by poznać najnowsze trendy wzornicze, a następnie wykorzystać je jako inspirację podczas urządzania własnych wnętrz. Jak co roku, pojawi się on na stronie internetowej Domoteki.

 

Rusza Salone del Mobile 2024. Polacy pokochali design „made in Italy” - INFBusiness

 

Domoteka to pierwszy w Polsce obiekt handlowy w całości dedykowany designowi. Położona niespełna 20 minut od centrum Warszawy, posiada w swojej ofercie produkty ponad 600 marek z całego świata. Klienci Domoteki, poza wyposażeniem do wszystkich pomieszczeń domu czy mieszkania, znajdą tu także bogatą gamę usług, kompetentny personel, a przede wszystkim inspiracje i wiedzę wzorniczą. Właścicielem Domoteki oraz parków handlowych HOMEPARK jest fundusz Pradera European Retail Parks, który należy do Pradery – wiodącego na rynku specjalistycznym funduszu zarządzającego aktywami centrów oraz parków handlowych w Europie. Pradera została założona w 1999 r., a jej portfel wart 3,4 miliarda euro zawiera ponad 59 centrów i parków handlowych w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Polsce, Francji, Czechach, Grecji, Turcji oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich posiadających łącznie 2,500 sklepów. (www.pradera.com). Nieruchomością zarządza spółka BNP Paribas Real Estate Poland. Za komercjalizację odpowiada Cushman & Wakefield.

 

 

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *